Hej

Ett av fönstrens i garage har spruckit på insidan och jag funderar på om det går att fixa bara glaset.
Om det går är frågan hur man får loss det, misstänker att det är från utsidan. Bifogar några bilder på hur det ser ut.

Kommentarer om fönsterputsning undanbes :)
Ute
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inne
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tror ni är det görbart att få loss glase?

Björn

Spikade lister från utsidan ! Bara att bryta loss försiktigt. Glaset har troligtvis "bränt" fast i gummilsiterna vid det här laget så ibland måste man skära med en rakbladskniv för att få loss glaset.

Med vänlig hälsning, fremax

Tack för svaret, en annan fråga vart köper man glas? Är det hos lokala glasmästaren eller finns det någon bra affär på nätet, jag hittar mest fönster tillverkare när jag försöker googla

Du byter hela glaskassetten, mått står angivna på metallisten inne i glaset.

Tack, får se om jag lyckas med ett sådant projekt utan att orsaka katastrofer :)

C
Jazman skrev:
Tack för svaret, en annan fråga vart köper man glas? Är det hos lokala glasmästaren eller finns det någon bra affär på nätet, jag hittar mest fönster tillverkare när jag försöker googla
Finns flera trådar med tips om du söker på glaskassetter på forumet. Bl.a. denna om du råkar hålla till i södra delarna av landet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.