1 669 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Byta från spis till häll
Jag och min sambo köpte ny lägenhet i somras där vi nu har renoverat allt förutom köket.
Förra ägarna har bytt luckor, bänkskiva och kakel, men inte vitvaror.
Inte så farligt då det går att köpa nya utan att påverka skåpen, förutom den stora spisen från 80talet då..
I nuläget är de ca 2.5 meter bänkskiva med infälld diskho, sen spisen på 60cm sen bänkskiva igen på ynka 40cm.
Har redan rett ut att man kan plocka spisen, i med bänkskåp för ugn och häll, men då kommer vi till problemet. Vill inte byta bänkskivan då den bara är 1 år gammal och skulle kosta ca 5000 för en ny så letar jag efter en lösning.
Några tips? Kan återkomma med bild imorgon.
Förra ägarna har bytt luckor, bänkskiva och kakel, men inte vitvaror.
Inte så farligt då det går att köpa nya utan att påverka skåpen, förutom den stora spisen från 80talet då..
I nuläget är de ca 2.5 meter bänkskiva med infälld diskho, sen spisen på 60cm sen bänkskiva igen på ynka 40cm.
Har redan rett ut att man kan plocka spisen, i med bänkskåp för ugn och häll, men då kommer vi till problemet. Vill inte byta bänkskivan då den bara är 1 år gammal och skulle kosta ca 5000 för en ny så letar jag efter en lösning.
Några tips? Kan återkomma med bild imorgon.
Såga upp ett nytt hål för spisen i skivan , läs instruktionerna som följer med , en sak till vad är det för spis nu , vad står det på skylten , hur många proppar är det till den , är den kopplad med stickpropp hällar är för det mesta kopplade 2 fasigt och ugn
1 fasigt
Fota skylten på spisen och ev stickpropp så får du info , så du inte åker i en grop
1 fasigt
Fota skylten på spisen och ev stickpropp så får du info , så du inte åker i en grop
Vad är skivan gjord av? Hur bred häll tänkte du skaffa? Jag tror det blir svårt att skarva bänkskivan på ett snyggt och hållbart sätt. Den bästa lösningen om du vill behålla skivan skulle jag säga är att skaffa en ny spis i stället för separat häll och ugn.