Vi är intressade av ett hus från 30-talet. Ingen renovering har gjorts sedan 50-talet.
Om vi gör en "omfattande" renovering, d.v.s. byter kök och badrum o.s.v. byter man el då med? Antar att man gör det.
Är det någon som har nån hum om vad det kan kosta? Huset är på 70kvm.

Jag skulle då alla gånger vilja fälla in elen om jag gjorde en sådan renovering.

Vad det kostar beror ju helt på vilken standard ni vill ha. Typ av apparater, spottar, dimmrar, antal uttag etc etc.

Vi är inte så hitec så vi vill nog bara vara säkra på att det inte börjar brinna av gamla ledningar. Inga krusiduller alltså. Mellan tummen och pekfingret, vad tror du?

en veckas jobb, 40 timmar*450kr
800m FK..ehum vad kostar den? 2kr/metern?
70 uttag och brytare*80kr

obs detta är extremt mellan tummen och pekfingret, jag räknar sällan på jobb, jag bara utför dom ;)

Redigerat:
Danne031 skrev:
en veckas jobb, 40 timmar*450kr
8000m FK..ehum vad kostar den? 2kr/metern?
70 uttag och brytare*80kr

obs detta är extremt mellan tummen och pekfingret, jag räknar sällan på jobb, jag bara utför dom ;)

förstår varför du inte räknar på jobb. :)

80 kr per uttag ? rätt pris ca 110 -150 kr lite beroende på.

Central 12.000 kr

Mellan stortån och lilltån, 30000 - 70000

Fast hade jag räknat så hade jag nog tagit reda på mer exakta priser först :D

8000 m FK ??? = 80 lådor FK, :)

Förstår inte alls vad du menar *visslar oskyldigt*

Ska man klammra det utanpåliggande kanske de blir typ 40-70k

Ska man ha all el infälld blir de betydligt mer. Om du inte går med på att göra visst grovarbete själv.. alltså såga spår i väggarna där rören ska gå.

Tack för era svar!

Man brukar använda de befintliga rören, ut med det gamla och in med det nya. Är centralen risig kanske den bör bytas också när man ändå håller på JFB måste installeras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.