Hej!
Jag har skruvat upp den nya duschblandaren men får inte loss nedre delen av duschstångsfästet. Ska montera en takdusch.
Har lossat skruvarna både uppe och nere, överdelen av stången släppte enkelt men den nedre får jag inte loss. Den går att vicka på ganska mycket men verkar ha kärvat fast på något vis.
Borde inte det också vara en hylsa som på ovandelen?
Jag har skruvat upp den nya duschblandaren men får inte loss nedre delen av duschstångsfästet. Ska montera en takdusch.
Har lossat skruvarna både uppe och nere, överdelen av stången släppte enkelt men den nedre får jag inte loss. Den går att vicka på ganska mycket men verkar ha kärvat fast på något vis.
Borde inte det också vara en hylsa som på ovandelen?
99% säker på att det är samma fäste uppe och nere. Nedre fästet har nog ärgat fast.
Testa med penetrerande spray typ 5-56 eller litiumfett och låt det sitta ett tag.
Ett knep kan vara att värma fästet med typ en hårfön, upprepas flera ggr så kanske det lossnar.
Testa med penetrerande spray typ 5-56 eller litiumfett och låt det sitta ett tag.
Ett knep kan vara att värma fästet med typ en hårfön, upprepas flera ggr så kanske det lossnar.
Liknande trådar
-
Duschblandare: hur svårt är det att byta?
Badrum -
Verktyg för att byta backventil i duschblandare
Badrum -
Byta packning duschblandare
Vatten & Avlopp -
Jag har en rostig lucka till min whirlpool toppmatade tvättmaskin. Vet någon hur man lossar sprintarna när man skall byta luckan?
Tvättstuga -
Hur lossa filtret på gammal köksfläkt? Och hur byta kolfilterkassett?
Kök