Hej
Säkringen till min dräneringspump går så fort jag sätter i sladden.
Pumpen är ca 12 år gammal och det är kanske dags att byta.
Jag ska nu försöka ta upp pumpen för att byta den.
Tyvärr får jag inte upp den då det sitter ett rör som tar emot. Svart på bilderna. Jag antar att detta är frånvattnet då det går in i ett större rör ut mot gatan.
Själva pumpen är under vattenytan så jag kommer inte åt att lossa röret från pumpen.
Frågan är hur jag kan få upp pumpen?
Kan man kapa det svarta röret utan att man förstör för en eventuell ny pump som väl ska kopplas på där?
Tacksam för svar.
Säkringen till min dräneringspump går så fort jag sätter i sladden.
Pumpen är ca 12 år gammal och det är kanske dags att byta.
Jag ska nu försöka ta upp pumpen för att byta den.
Tyvärr får jag inte upp den då det sitter ett rör som tar emot. Svart på bilderna. Jag antar att detta är frånvattnet då det går in i ett större rör ut mot gatan.
Själva pumpen är under vattenytan så jag kommer inte åt att lossa röret från pumpen.
Frågan är hur jag kan få upp pumpen?
Kan man kapa det svarta röret utan att man förstör för en eventuell ny pump som väl ska kopplas på där?
Tacksam för svar.
Redigerat:
Hur långt in i röret går slangen?
Går det att dra ut slangen ur röret eller går det att trycka in slangen i röret?
Annars skär/klipp av slangen och skaffa e lämplig koppling (rak/vinkel) för att skarva ihop slangen med.
Går det att dra ut slangen ur röret eller går det att trycka in slangen i röret?
Annars skär/klipp av slangen och skaffa e lämplig koppling (rak/vinkel) för att skarva ihop slangen med.
HejDemmpa skrev:
Det går varken att trycka in eller dra ut slangen tyvärr.
Får kanske kapa den då.