Hade tänkt ge mig på att börja byta ut de delarna av tappvattnet som inte blivit bytta innan och sjunger på sista refrängen.

Efter att ha läst runt lite så fastnade jag för LK PE-X RiR X16 så vill ha lite feedback på det jag plockat ihop om jag tänkt rätt och förslag på andra grejer som kanske är bättre eller billigare.
Kanske flytta någon av ventilerna eller hoppa över en efter vattenmätaren?

skiss_vatten.png

Tänker byta från vattenmätaren och fram till där tidigare ägare redan bytt till koppar.
På vattenmätaren sätter jag en förminskning G32->G20(1987130)* till en fördelare med ventiler (1878217) på den en förminskning G20->G15(1987072) vidare in på befintligt kopparrör på VVB.

Ut från VVB med befintligt kopparrör till förminskningen(1987072) på fördelaren med ventiler(1875893) i med en nippel G20/G20 (1985258) trä på en koppling(1870683) på pex och skruva fast.

Sen köra vidare VV mot groventre, sedan koppla på pex på fördelarna med hjälp av kopplingar (4814373) även använda dessa i andra ändan av pexen när jag ansluter mot befintlig koppar.

I köket gå upp bakom skåpet under diskbänken upp med två väggbockstöd(1877999) på andra sidan fästa en väggbricka(8550645) igenom med pex på med två vinkelkopplingar(1941574) ansluta diskbänk.

Till badrum öv så kopplar jag bara på pexen där rören lämpligt nog är skarvade i en skrubb.

*Har inte mätt på vattenmätaren vilken storlek det är.

Tack på förhand, sorry för mycket text :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.