Kommer åka på att byta bladstyrning på min acm bs 540 som blivit extremt misshandlad av förre ägaren. Såg att bland annat sernbrant och burbage säljer reservdelar till dessa (GL 456), ganska dyra dock sen har jag hört att en del är missnöjda med själva styrningen i sig.
Någon här som testat annat model/märke som fått det att passa utan större ändringar? Felder hade ju ganska så liknade styrningar om nu detta kan passa 🤔.
Någon här som testat annat model/märke som fått det att passa utan större ändringar? Felder hade ju ganska så liknade styrningar om nu detta kan passa 🤔.
![Närbild av en rostig och sliten bladstyrning på en ACM BS 540 bandsåg med märkning "GL 456".](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/826/826026-2a795b284b5d0fa61959359fb9a34241.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 675 inlägg
Det är bara en metallbricka på en stav?
Frustrator skrev:
Det är bara en metallbricka på en stav
Jeaa snurrar gör dom ju iafl. Den till vänster är styrlagret som jag kunde rycka loss pga en ring som ska spänna fast den i själva hållaren verkar går gått sönder. Det bakre stödhjulen till höger snurrar dock väldigt trögt jämfört med den andra. Verkar sitta fast på samma sätt som den andra med en spännring.Frustrator skrev:
![Tre lagerdelar på ett bord, varav en till vänster med löst styrlager och två till höger som är stödhjul, ett snurrar trögt.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/826/826118-b4a5fc29f0a9400a78abf432e3a8472a.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta däck/gummi bandsågshjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp mig välja bladstyrning till bandsågen
Byta Bladstyrning bandsåg
Byggmaterial & Byggteknik -
Gnistor från keramisk bladstyrning på bandsåg
Bandsåg bladstyrning mutter/gänga (hammer n4400)
Verktyg, Maskiner & Fordon