Vi ska bara byta lampa/armatur i badrummet men jag är osäker hur den befintliga sitter fast? Det är en gammal klassisk ”Droppen”. Någon som vet hur jag ska få bort den?
Har köpt en annan lampa med typ lika fäste så det måste man väl kunna montera själv tänker jag?
Har köpt en annan lampa med typ lika fäste så det måste man väl kunna montera själv tänker jag?
Är det likadan den nya du köpt?H Husköpare skrev:
Vad var fel i den gamla?
Är det bara glaskupan som gått sönder? Då kan du ju bara byta den 🤔
Det var något fel på själva armaturen, hjälpte inte att byta lysröret som satt i. Men nu har jag fått loss den och monterade dit ny armatur, gick bra att fixa själv 👍🏻kisumisu skrev:
Nejnej, detta är inte vilken lampa som helst utan en Zero Interiör designlampa, formgiven av ingen mindre än Thomas Sandell.A AG A skrev:
Jag kollade lite snabbt och hittade ett alternativ, som också har mycket elegant formgivning men ett fördelaktigare pris. Här kanske TS kan spara en slant? 😃
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Roligt att du hittade den här designen. Den är svårhittad här i bondvischan!J jgg skrev:
Ofta är det lysrörs skräp eller i lite mer modern skräp inbyggda led, som i ts fall man får byta ut lite då och då!
Köpte dock en hel gäng från Biltema då när dom sålde. Tror den då gick för 49kr+kåpa, så kring samma pris säkert.
I TS fall så hade den befintliga armaturen, med G24Q-sockel, kunnat byggas om för några tior genom att dels köpa en E27-sockel samt koppla bort drivdonet.kisumisu skrev:Roligt att du hittade den här designen. Den är svårhittad här i bondvischan!
Ofta är det lysrörs skräp eller i lite mer modern skräp inbyggda led, som i ts fall man får byta ut lite då och då!
Köpte dock en hel gäng från Biltema då när dom sålde. Tror den då gick för 49kr+kåpa, så kring samma pris säkert.
Jodå men man hade ändå varit tvungen plocka bort lite elektronik för att få E27 fungera! Men visst man hade säkert kunnat öven byta hela sockeln till E27 som är den "billiga" standarden 🤔Demmpa skrev:
Håller med att den var inte fin.H Husköpare skrev:
Ska man köra design är det här finare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in