Hej
Vad tror ni om att byta denna gamla avstängnings kran på inkommande vatten?
Gammalt stålrör/galvat antar jag.
42mm diameter utvändigt mått .
Ska jag kapa av nedanför gångerna med typ vinkelslip eller försöka lossa och använda befintlig gängning.
Anledningen är att jag måste montera en konsol för vatten mätaren och det går inte att stänga av vattnet med kranen, den kärvar och går knappt att rubba.
Tacksam för svar
Vad tror ni om att byta denna gamla avstängnings kran på inkommande vatten?
Gammalt stålrör/galvat antar jag.
42mm diameter utvändigt mått .
Ska jag kapa av nedanför gångerna med typ vinkelslip eller försöka lossa och använda befintlig gängning.
Anledningen är att jag måste montera en konsol för vatten mätaren och det går inte att stänga av vattnet med kranen, den kärvar och går knappt att rubba.
Tacksam för svar
Och inkommande från gatan kanske ska stängas med, det gör kommunens folk om det är kommunalt vatten. Rör inte den om den sitter i gatan.Brytning i gatan normalt vid konsolllbyte. Har du delar och vet vad som ska göras kan du begära stängning. Men ser mer ut som en röris ska ta hand om det och har alla delar i bilen efter ett besök för info.
Ja precis,det ringer jag till kommunen att dom stänger av.J jonaserik skrev:Och inkommande från gatan kanske ska stängas med, det gör kommunens folk om det är kommunalt vatten. Rör inte den om den sitter i gatan.Brytning i gatan normalt vid konsolllbyte. Har du delar och vet vad som ska göras kan du begära stängning. Men ser mer ut som en röris ska ta hand om det och har alla delar i bilen efter ett besök för info.
Det kanske är lite för avancerat för en hobby rörmokare att fixa.
Men går den att lossa ens, värma med gas eller liknande?