Hej!
Har lyckats köpa på mig ASSA abloys fönster handtag med 8mm roddarpinne.
Men jag behöver ju 7mm......
Dvs jag behöver ASSA abloy fönsterhandtag 4207
Men jag har ASSA Abloy fönsterhandtag 42.
Alla utom den jag har plockat upp är i påse.
Någon som har gjort motsatt fel o vill byta?!
Har lyckats köpa på mig ASSA abloys fönster handtag med 8mm roddarpinne.
Men jag behöver ju 7mm......
Dvs jag behöver ASSA abloy fönsterhandtag 4207
Men jag har ASSA Abloy fönsterhandtag 42.
Alla utom den jag har plockat upp är i påse.
Någon som har gjort motsatt fel o vill byta?!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Chansen att någon annan är i behov av ett byte måste vara liten, kan du inte returnera handtaget bara och köpa rätt? Annars verkar du gå miste om ~200 kr, då kan man ju ta det som en läropeng också.
Sen tror jag att det är en bättre lösning är att fila ner sprinten, än att "svetsa bort" den.
Men jag tror också som 123abc att sprinten bara är monterad med tight passning, handtagen brukar inte vara gjorda av stål utan gjutna i någon annan legering, i detta fall Zamakmetall enligt Assa.
Sen tror jag att det är en bättre lösning är att fila ner sprinten, än att "svetsa bort" den.
Men jag tror också som 123abc att sprinten bara är monterad med tight passning, handtagen brukar inte vara gjorda av stål utan gjutna i någon annan legering, i detta fall Zamakmetall enligt Assa.
Tack alla för fina svar! Jag lär mig en hel del på att läsa på denna sida.richardtenggren skrev:Chansen att någon annan är i behov av ett byte måste vara liten, kan du inte returnera handtaget bara och köpa rätt? Annars verkar du gå miste om ~200 kr, då kan man ju ta det som en läropeng också.
Nu är det dags för mig att avsluta den här frågan. Vet någon hur man stänger ned tråden?
Mvh
Helena
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Liknande trådar
-
Byta medbringare Assa oval D12
Fönster & Dörrar -
Assa Abloy handtag
Fönster & Dörrar -
Byta blandare i badrum, kommer rörkoppling passa direkt?
Badrum -
Jag ska byta ut en del strömbrytare i huset ock då passa på att sätta in nya kontakter då för då kan man ju köpa dom här som båda delarna sitter ihop
El -
Byta låscylinder ASSA altandörr
Fönster & Dörrar