Jag ska bygga gesims på min carport (utsmyckningen/trappstegen uppe vid taket). Gesimsen ska byggas på limträbalken och fram i nocken. Jag behöver en byggskiva som jag kan bygga "trappstegen" av och sen putsa på konstruktionen. Någon som har tips?

Jag tänkte bygga nu innan vintern och putsa i vår. Så det jag bygger av (byggskivan) behöver klara regn och fukt över vintern.

3D-ritning av carport med beskrivningar av byggskiva och gesims.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-modell av byggnadsdetalj, takfot med gesims, trä och byggskivor, delvis sektionerad, pedagogisk illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Carport med oavslutat träarbete och tegelröda takpannor under klar himmel; delvis skymd av träd.

Mineritskiva borde fungera.

V vanpire skrev:
Mineritskiva borde fungera.
Går det att skruva i mineritskiva? Dvs. går det att t.ex. skruva ihop en låda, skruva i ändarna på skivan?

JACKON våtrumsskiva borde funka

R rsa skrev:
Går det att skruva i mineritskiva? Dvs. går det att t.ex. skruva ihop en låda, skruva i ändarna på skivan?
Du behöver ha en regel bakom att skruva i.

Rickard.
R rsa skrev:
Nej men jag vet ingen putsskiva som skulle lösa det.

Det finns rätt många putsskivor/putsbärare av olika slag men jag vet inte alls vilken som är bäst lämpad för dig men fibercementskivorna (typ gyproc) är ju förhållandevis lätta att jobba med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.