Gick det att förhandla något om priset? Står själv inför hyfsat stort inköp av samma produkter och funderar på om det är värt att fråga runt om offerter.
 
Ajdå.
Jag som fick hem en nästan lika stor kartong med Renova till sommarstugan tidigare i veckan. Är kvalitén ändå godtagbar på Renova eller ska jag skicka tillbaka allt?
 
Dom är bra och verkligen dugliga till en sommarstuga.
 
morotsman skrev:
Gick det att förhandla något om priset? Står själv inför hyfsat stort inköp av samma produkter och funderar på om det är värt att fråga runt om offerter.
Ja sekelskifte fick jag bäst pris på, jämförde med 3-4 olika leverantörer, 15% totalt fick jag ner priset.
 
Renova är även enligt mig helt ok, som vilken modern brytare som helst fast snyggare design.
Men i ett gammalt hus så känns bakelit eller porslin mera rätt. Plast kan helt enkelt inte jämföras med den upplevda känslan i bakelit eller porslin.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Tråkigt att det inte finns allt för många gammaldags brytare att välja mellan. Finns en hel del på sekelskifte.se, men väldigt många är vridbrytare och riktigt svindyra. En och en annan går väl an att köpa, men skall man totalrenovera ett hus, som Meurman exempelvis, eller som jag, så får man ju lägga en hel förmögenhet om man skall ha de där finare varianterna.
Renova är ändå hyfsat billiga i jämförelse.

Det skulle funnits fler sådana där som efterliknar de gamla bakelitbrytarna med vanliga vippknappar osv, till ett skäligt pris. Finns alldeles för få tycker jag.
 
Martin_B skrev:
Tråkigt att det inte finns allt för många gammaldags brytare att välja mellan. Finns en hel del på sekelskifte.se, men väldigt många är vridbrytare och riktigt svindyra. En och en annan går väl an att köpa, men skall man totalrenovera ett hus, som Meurman exempelvis, eller som jag, så får man ju lägga en hel förmögenhet om man skall ha de där finare varianterna.
Renova är ändå hyfsat billiga i jämförelse.

Det skulle funnits fler sådana där som efterliknar de gamla bakelitbrytarna med vanliga vippknappar osv, till ett skäligt pris. Finns alldeles för få tycker jag.
Nu har inte jag jämfört med så många modeller, men våra uttag i bakelit var inte så många kronor dyrare ändå än renova (som vi installerade i vårt gamla hus), men då är det förstås enkeluttag också, så man får ju installera några fler istället. :)
 
Martin_B
Meurman skrev:
Nu har inte jag jämfört med så många modeller, men våra uttag i bakelit var inte så många kronor dyrare ändå än renova (som vi installerade i vårt gamla hus), men då är det förstås enkeluttag också, så man får ju installera några fler istället. :)
Är det inte utanpåliggande du har då?

Jag söker uttag (dubbel i första hand) och brytare som monteras i dosor. Skall ej ha utanpåliggande el, utan jag har arbetat hårt med att dra allt i rör ;)
 
Uttagen på sekelskifte såg väldigt prisvärda ut, dock tycker jag just uttagen som är bra på Renova...
 
Martin_B skrev:
Är det inte utanpåliggande du har då?

Jag söker uttag (dubbel i första hand) och brytare som monteras i dosor. Skall ej ha utanpåliggande el, utan jag har arbetat hårt med att dra allt i rör ;)
Ja precis, jaha, här har vi arbetat för tvärtom! ;)
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
morotsman skrev:
Gick det att förhandla något om priset? Står själv inför hyfsat stort inköp av samma produkter och funderar på om det är värt att fråga runt om offerter.
Jag beställde direkt från tillverkaren i Tyskland http://www.produktgesellschaft.de/index.php?page=index
 
Kolla på tradera finns en del
 
Nu har vi fått det mesta av allt VVS och trossbotten på plats, lite vindduk kvar och sen ska elen in! Bjälklaget klart och burspråkstaket råspontat, lite plåt kvar nu bara! :)
Renoveringsarbete i ett rum med exponerade bjälkar i taket och trossbotten, stegar och skyffel synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med synlig trossbotten och bjälklag, råspont och VVS-material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsrum med nytt bjälklag av trä, delvis tapetserade väggar och en kakelugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bjälklag av trä och metalldetaljer i taket av ett rum under renovering med synliga gamla tapeter och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renovering av äldre hus med byggställningar och delvis lagt tak, vindduk och bjälklag synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KarolinaA och 10 till
  • Laddar…
Rolig tråd att följa! Synd bara att ni inte väljer att elda med pellets i ett sådant gammalt hus. Går att göra pelletsledningen väldigt smidig bara man planerar för det.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
FRS05 skrev:
Rolig tråd att följa! Synd bara att ni inte väljer att elda med pellets i ett sådant gammalt hus. Går att göra pelletsledningen väldigt smidig bara man planerar för det.
Ja det finns många positiva effekter av att värma upp murstocken och mera fuktkänsliga områden. Vi har valt en klen isolering i trossbotten som förhoppningsvis ska ge grunden lite spillvärme, sedan är våran plan att kunna få igång alla gamla eldstäder i huset och på så vis både kunna påverka våran ekonomi och huset positivt. Men som du säger, pelletseldning har ju sina fördelar i ett hus som detta. :) Får se hur djupt man får ångra det i framtiden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.