3 105 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
Byggmax utefärger?
Hej!
Vi skall måla vårat hus till sensommaren/ hösten och har sett att Byggmax har en färg som heter Alpina.
Är det nån som har provat denna och vet hur bra/ dålig den är?
Den är ändock hälften så dyr som märkesfärgerna är.
Är den lämplig att måla ett nytt hus med?
Vi skall måla vårat hus till sensommaren/ hösten och har sett att Byggmax har en färg som heter Alpina.
Är det nån som har provat denna och vet hur bra/ dålig den är?
Den är ändock hälften så dyr som märkesfärgerna är.
Är den lämplig att måla ett nytt hus med?
Tror nog att det viktigaste är ändå impregneringsolja samt grundfärgen, för att det är detta som ger det inträngande skyddet, men är det ett nytt hus så hade jag nog betalat det extra för en märkesfärg, i alla fall för den första målningen.
Hej.
Håller med er att man får vad man betalar för i de flesta fall.
Bara att man vill inte betala mer än man behöver, och efter Folksams färgtest så vet man inte vad man ska tro, när även dyra märkes färger inte klarade sig särskilt bra i testet.
Alpina skall tydligen vara ett väldigt stort märke i Tyskland, men det är ju inte kul att behöva göra om allt efter ett par år om det är en dålig färg men allt slit som det innebär.
Någon som vet något mer konkret om det är en dålig färg eller inte?
Känslan säger att den inte är lika bra som de andra men man vet ju inte.
Mvh// Magnus
Håller med er att man får vad man betalar för i de flesta fall.
Bara att man vill inte betala mer än man behöver, och efter Folksams färgtest så vet man inte vad man ska tro, när även dyra märkes färger inte klarade sig särskilt bra i testet.
Alpina skall tydligen vara ett väldigt stort märke i Tyskland, men det är ju inte kul att behöva göra om allt efter ett par år om det är en dålig färg men allt slit som det innebär.
Någon som vet något mer konkret om det är en dålig färg eller inte?
Känslan säger att den inte är lika bra som de andra men man vet ju inte.
Mvh// Magnus
Följande citat finns att läsa på alpina.se :
Alpina är ett av europas äldsta märken och har funnits på den tyska marknaden de senaste 100 åren. I Sverige introducerades produkterna under våren 2003 av Alpina AB.
Finns en även en tysk hemsida med mer info, och från den bjuder jag på följande citat:
Alpina Mehr als 100 Jahre Kompetenz in Sachen Farbe.
http://www.alpinafarben.de/
Alpina är ett av europas äldsta märken och har funnits på den tyska marknaden de senaste 100 åren. I Sverige introducerades produkterna under våren 2003 av Alpina AB.
Finns en även en tysk hemsida med mer info, och från den bjuder jag på följande citat:
Alpina Mehr als 100 Jahre Kompetenz in Sachen Farbe.
http://www.alpinafarben.de/
Liknande trådar
-
Ska Byggmax xps300 isolering ha små sprickor överallt? Jackofoam
Isolering -
Erfarenhet av ByggMax reklamationsavdelning
Byggmaterial & Byggteknik -
Beställt 100 kvadrat trall från byggmax har jag gjort bort mig?
Altan & Uteplats -
Byggmax cuprinol fasadlasyr?
Fasad -
Furugolv 25x160 från byggmax, några erfarenheter?
Lösvirke & Timmerhus