3 549 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
bygglov för att bygga lågt staket???
Vi bor i ett kedjehus där vårt garage sitter ihop med grannens garage, vi hade velat bygga ett lågt staket för att skilja av tomterna, staketet kommer då att gå nästan precis på tomtgränsen. måste vi då söka bygglov för detta?
Jag läste någonstans att man får upprätta ett staket 4 meter från tomtgänsen utan att söka bygglov, kan det stämma?
Eftersom vi bor i mitten i en kedjehuslänga så är inte tomterna så överdrivet stora och om vi måste sätta staketet 4 meter in på vår tomt så har vi inte många meter kvar av tomten
Jag läste någonstans att man får upprätta ett staket 4 meter från tomtgänsen utan att söka bygglov, kan det stämma?
Eftersom vi bor i mitten i en kedjehuslänga så är inte tomterna så överdrivet stora och om vi måste sätta staketet 4 meter in på vår tomt så har vi inte många meter kvar av tomten
Precis, kolla med grannen för att undvika trassel.
Kolla också med kommunen vad som gäller för utfarter. Kan tänkas att max 80cm gäller en bit in från gatan, liknande de regler som gäller i många kommuner för korsningar och utfarter.
Kolla också med kommunen vad som gäller för utfarter. Kan tänkas att max 80cm gäller en bit in från gatan, liknande de regler som gäller i många kommuner för korsningar och utfarter.
Liknande trådar
-
Krav på detaljplan för att få bygglov?
Bygglov -
Är det lagligt med vindskupor på en oinredd vind? Dvs är det möjligt att få bygglov för vindskupor fast vinden är oinredd?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälp med att rita ritningar för bygglov i SketchUp
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Bygglov för att måla om dörr? Hur är det i era kommuner?
Fönster & Dörrar -
Behöver jag bygglov för ett till Attefalls på tomten?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus