1 135 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Byggkonstruktör Skåne - Utbyggnad
Hej !
Söker efter en byggnadskonstruktör.
Gärna med erfarenhet av äldre hus
Ett 100 åt gammalt hus 1 plans, som är utbyggt 2 gånger, inga ritningar finns, förutom en bygglovsritning utan konstruktioner.
Vill förlänga en vinkel, höja taket och lägga på en ovanvåning.
Söker efter en byggnadskonstruktör.
Gärna med erfarenhet av äldre hus
Ett 100 åt gammalt hus 1 plans, som är utbyggt 2 gånger, inga ritningar finns, förutom en bygglovsritning utan konstruktioner.
Vill förlänga en vinkel, höja taket och lägga på en ovanvåning.
Hej fick du tag på någon som kunde hjälpa dig? Skulle man kunna få kontaktuppgifter? Jag vill göra vid källaren med värme och gjuta nytt golv. Mvh JonasP P-son83 skrev:
Inte lagt ner hela min själ i det, efter ekonomin ser ut som den gör, men nej.
Det verkar svårt, man måste räkna som ett nybygge verkar det som, de äldre som ver hur gamla hus är byggda verkar ha gått i pension hela bunten.....
Det verkar svårt, man måste räkna som ett nybygge verkar det som, de äldre som ver hur gamla hus är byggda verkar ha gått i pension hela bunten.....
Nej det behöver jag inte men jag skall göra en dörr i bärande vägg samt vill jag ha hjälp med hur göra med grundläggning då jag vill ha golvvärme i källaren (fuktvandring). Sedan tänker jag på vad händer när man bilar upp befintligt golv, trycket från jordmassor på väggarna. Mvh JonasP P-son83 skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 851 inlägg
Vi har anlitat en konstruktör från Ramboll i Malmö ett par gånger, bl a för tillbyggnad på gammalt hus. Minns inte namnet tyvärr, men ring och fråga. https://www.ramboll.com/contact-us/sweden
Liknande trådar
-
Byte av tak på gård i Skåne - hus, loge och stall
Tak & Vind -
Ikea domsjö diskho porslin - Skåne
Köpes, Hyres & Bytes -
Köpes Ikea domsjö diskho - Skåne
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Gräsmatta på rulle i Skåne - vilken leverantör ?
Gräsmatta -
Beställa gräsmatta på rulle i Skåne- vilken leverantör ?
Trädgård allmänt