Ja, då är vi på G igen!
Börjat med att sätta upp stommen IGEN..........gud, va ledsamt det är att behöva göra detta igen, men det är bara att bita i det sura äpplet........:(
Håller er uppdaterade.
 
Har lidit med dig. Alltid surt att "göra om".

Men...........du får glädjas åt vilken toppen anläggning det blir när det är klart(y)
 
Då står åtminstonde stommen klar.........bara resten kvar!
Få se om jag hinner montera in 2 portar på torsdag, allt börjar kännas lite ljusare nu när det ser ut som det gjorde innan den 26/12-11.......
159.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 6 till
  • Laddar…
Sakta men säkert börjar det hända saker.....En av bilderna visar lite hur svårt det är att böja en 2x40mm kulvert så den blir precis som man vill ha den. Nu är det mest utseendet som lider av detta då man skalar av ytterhöljet när den ska anslutas.
Elmatningen, vattenledning och ett markavloppsrör för att kunna dra elledningar etc i framtiden (kommer upp brevid elpannan i huset)
Längst till höger (där det inte sitter någon port) ska flisförådet vara med pannrummet innanför:p. DSC_0481.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0482.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0480.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jösses....såg i mitt förra inlägg att jag verkar fått problem med att skilja på höger o vänster......
Självklart ska flisförådet ligga längst till vänster!
 
Snyggt! Ska du ha garage angränsande till pannrummet? Hur höga är portarna? :)
 
Ja det ska bli garage/verkstad i dom två portarna som sitter monterade på bilderna.
Porten närmast flisförådet har jag för mig var 2,85 och den andra var 3,1m.
Det skulle nog gå fortare att bygga om man inte var så emlig med att klättra på stege......tycker inte om höjder!
Har haft god hjälp av en granne som är mer lik en vig apa än en människa att bygga, men han har ju egna projekt så jag pillar på med det jag kan. Ska börja klä framsidan i veckan, så får vi se om det blir tak till helgen.
 
  • Gilla
Kire_78
  • Laddar…
För att hålla er lite uppdaterade så lägger jag in en par bilder.
Jag har inte legat på latsidan, men herregud vilken tid allting tar!
Men det kan ju finnas en strimma av hopp att man ska kunna hinna få lite värme, kanske DSC_1025.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_1016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_1023.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_1024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
någon gång i vinter....
 
Ställning är ett" måste" vid byggen, stegar är alldeles för farliga att jobba från....Tyvärr kostar de en del, men det går säkert att sälja den begagnad när arbetet är klart (troligen billigare än att hyra att göra så faktiskt....), men man får ligga ute med en 6-10 tusen om man tex köper den ställning Jula säljer...
 
PST skrev:
Ställning är ett" måste" vid byggen,
Aluminium!
 
Har haft tillgång till skylift under hela bygget. Jag är inte alls förtjust i höjder (läs:höjdrädd), så att jag skulle kliva upp på en stege är lika troligt som jag trodde det var att stommen skulle blåsa ikull förra gången!
Stegen står endast där för att jag var tvungen att ställa undan den när jag skulle bakom och sänka marknivån.
 
I dag baxade vi in ack-tankarna. Det blir 2x1000l som isoleras in i en egen låda sen.
Det här projektet börjar kännas riktigt roligt nu.........men jag har haft helt andra tankar emellanåt:D
Börjar nog med det elektriska till veckan, det blir ju så mörkt nu på kvällarna så lite lyse underlättar!
 
Bilder vill vi alla se !
 
  • Gilla
obba
  • Laddar…
Det är bara kuriosa nu, men jag hittade en par bilder på när jag grävde kulverten.
Jag tyckte att jag var jättesmart som gjöt in en par 90 graders spiro-böjar i huset..........det var INTE lätt att böja kulvertslangen:rolleyes: Kulvertgrävning (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kulvertgrävning (3).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kulvertgrävning (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jahap!
Nu har man gjort en till miss.......båda ack-tankarna är ståltankar som är kopparfodrade innuti. På nåt sätt har vatten lyckats komma in mellan kopparfodringen och själva stålhöljet. Resultatet blev inte så bra som ni kanske förstår, båda två är förstörda i botten:( Frysskadade!
Man skulle ju självklart kollat detta eller försökt provtrycka innan köp........men men
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.