Lite okantade bräder,rep,spot mm.
Rent krasst kan du bygga vilken stickkontaktsansluten elgrunka du själv vill och för eget bruk helt ut utan några godkännandekrav.
Jag har sett några liknade armaturer med grovt trä och tågvirke, de blir väldigt dekorativa i en passande miljö/omgivning.
Kanske kunde du haft tre spottar i brädan.
Jag har sett några liknade armaturer med grovt trä och tågvirke, de blir väldigt dekorativa i en passande miljö/omgivning.
Kanske kunde du haft tre spottar i brädan.
jag som försökte liva upp stämningen lite…. Var ett försök till ett skämtE etompau skrev:
Problemet uppstår om man sedan "sätter den på marknaden" (typ säljer eller skänker bort den till loppis). 😮E etompau skrev:
Om man tillverkar en armatur för att sälja, ge bort, låna ut eller på något annat sätt överlåta så måste lampan CE-märkas.
Kan sälja som kit.D Dilato skrev:
Jag säljer byggsatser som kan monteras om man verkligen känner för det. Att köparen själv väljer att montera den istället för att njuta av den i delar i kartongen kan jag som säljare inte hindra.
Lite som i begynnelsen när kabel-TV dök upp. Då fanns det en piratbox man kunde köpa i affären men man fick absolut inte löda på någon del som följde med kretskortet för då blev den olaglig. Som tur var fanns det en ritning som visade var man inte fick löda fast den. 😁P Pligg85 skrev:
Liknande trådar
-
Så byggde Per en altan åt sin mamma
Artikelkommentarer -
Patriks drömhus vid havet: Så byggde han A-framehus från grunden själv
Artikelkommentarer -
Vems ansvar? Rev fritidshus och byggde nytt utan bygglov
Bygglov -
Vad önska du att du hade valt när du byggde nytt?
Hustillverkare -
Byggde attefallshus med källare och gigantiska fönster
Artikelkommentarer