1 841 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Byggare samt KA i Norrköping?
Så har man då köpt tomt i svärtinge strax utanför Norrköping ... 2 års letande är över! ;D
Då är ju frågan vilka som ska bygga vår lösvirkesdröm?
Snickaren som byggt till vårt förra hus och som jag tänkt anlita igen eftersom jag varit nöjd har idag avsagt sig detta jobb eftersom han "tänkt över det hela & tycker det är ett för stort projekt med ett helt hus" suck!!!
Någon som känner till någon bra snickare i Norrköpingsområdet? samt även någon bra kvalitetsansvarig. för nu just nu känns det lite tungt.
Då är ju frågan vilka som ska bygga vår lösvirkesdröm?
Snickaren som byggt till vårt förra hus och som jag tänkt anlita igen eftersom jag varit nöjd har idag avsagt sig detta jobb eftersom han "tänkt över det hela & tycker det är ett för stort projekt med ett helt hus" suck!!!
Någon som känner till någon bra snickare i Norrköpingsområdet? samt även någon bra kvalitetsansvarig. för nu just nu känns det lite tungt.
Känner tyvärr inte till några snickare i Norrköping - varken bra eller dåliga. Tycker dock din "gamle" snickare var juste som sa till att det var för mycket för honom! Hellre det än någon som tar sig vatten över huvudet.
Vet vad jag talar om eftersom vi precis har byggt.
Varför inte fråga honom om han kan rekommendera någon firma? Förmodligen känner han till firmorna i Norrköping och kan göra en bedömning om de är nåt att ha. Var extremt noggrann när du väljer firma och ta referenser - finns så många "rusta-snickare" ute nu och säga vad man vill om rusta - men en sån snickare vill man inte ha. Bättre att ha is i magen och kolla kring.
Lycka till!
//Sly
Vet vad jag talar om eftersom vi precis har byggt.
Varför inte fråga honom om han kan rekommendera någon firma? Förmodligen känner han till firmorna i Norrköping och kan göra en bedömning om de är nåt att ha. Var extremt noggrann när du väljer firma och ta referenser - finns så många "rusta-snickare" ute nu och säga vad man vill om rusta - men en sån snickare vill man inte ha. Bättre att ha is i magen och kolla kring.
Lycka till!
//Sly
Hej Carlsson
Vi "bygger" med LB hus i Svärtinge vid affären och har en KA (bygg och vvs) som verkar mycket bra. Dvs inte den som LB hus normalt tipsar om samt lite lagom intresserad och ställer de för leverantörerna kniviga frågorna.
Hör av dig så skickar jag gärna info
Vi "bygger" med LB hus i Svärtinge vid affären och har en KA (bygg och vvs) som verkar mycket bra. Dvs inte den som LB hus normalt tipsar om samt lite lagom intresserad och ställer de för leverantörerna kniviga frågorna.
Hör av dig så skickar jag gärna info
Har idag skickat offert till tre byggföretag...
inte dom allra minsta enmansföretagen, det känns tryggare med ett inte allt för litet företag, vad tycker ni andra ???
inte dom allra minsta enmansföretagen, det känns tryggare med ett inte allt för litet företag, vad tycker ni andra ???
Varför skulle inte de minsta företagen kunna göra ett precis lika bra jobb som de större?
Märkligaste jag hört.
Själv kör jag ensam och hyr in andra med enmansfirmor när det behövs.
Vi gör inte jobben sämre för att vi är ensamma.
Att man kör utan anställda beror snarare på hur synen på företag från myndigheter är idag.
Min lilla firma skulle inte klara av en anställd som sjukanmäler sig var och varannan dag när jag ändå får stå för lönen.
Men det e ju vad jag tycker, och jag är kanske en smula partisk :>
Märkligaste jag hört.
Själv kör jag ensam och hyr in andra med enmansfirmor när det behövs.
Vi gör inte jobben sämre för att vi är ensamma.
Att man kör utan anställda beror snarare på hur synen på företag från myndigheter är idag.
Min lilla firma skulle inte klara av en anställd som sjukanmäler sig var och varannan dag när jag ändå får stå för lönen.
Men det e ju vad jag tycker, och jag är kanske en smula partisk :>
Hmm...var absolut inte meningen att "klanka ner" på enmansföretagen :-[, jag känner många i olika branscher som kör enmansföretag hur seriöst som helst, och känner till många större Oseriösa firmor...
så missförstå mig inte nu!
Det var väl mest för att man vill ha ett hus färdigt så fort
som möjligt utan risk för avbrott pga kapacitet.
Jag har gjort ett par tillbyggnader på vårt förra hus med enmansföretag och varit helnöjd!! men nu är det ju frågan om ett helt hus byggt i lösvirke.
Har en kompis som råkade ut för tråkigheter/tvist om betalning när hans snickare skadade sig i handen under ett bygge...men det är en annan historia
Så jag vill bara ha lite synpunkter på det hela.
så missförstå mig inte nu!
Det var väl mest för att man vill ha ett hus färdigt så fort
som möjligt utan risk för avbrott pga kapacitet.
Jag har gjort ett par tillbyggnader på vårt förra hus med enmansföretag och varit helnöjd!! men nu är det ju frågan om ett helt hus byggt i lösvirke.
Har en kompis som råkade ut för tråkigheter/tvist om betalning när hans snickare skadade sig i handen under ett bygge...men det är en annan historia
Så jag vill bara ha lite synpunkter på det hela.
carlsson,carlsson......
joo det blev en tomt på gullhultsstigen...
där huggs det ner tallar kan du tro...!
i morgon fortsätter arbetet, alla som hjälper till bjuds på nybryggt kaffe från hurran...
joo det blev en tomt på gullhultsstigen...
där huggs det ner tallar kan du tro...!
i morgon fortsätter arbetet, alla som hjälper till bjuds på nybryggt kaffe från hurran...
Liknande trådar
-
Hur måla kallmur samt väggar källartrapp
Färg, Måla & Tapetsera -
Öka hårdheten i vattnet samt tips på företag
Vatten & Avlopp -
Byte av takfönster, godkänt offert men byggaren dyker inte upp
Fönster & Dörrar -
Trädäck på plattor på gräsmatta - antal plattor samt vilka reglar?
Altan & Uteplats -
Mögel i och på badkar, samt fogar?
Badrum