En tämligen enkel lösning på problemet vore ju att inte tillåta reklamfilmer med dolda playknappar, alternativt filmer över huvud taget.
Handen upp, den som klickat på en reklamfilm med flit någon gång?
 
  • Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
Ja jävlar vad irriterande det är med autoplay annonser, väcker ju halva huset förbjud skiten bara. Aldrig att man stannar upp för att kolla på videoreklam i ett textforum...
 
Nu gick nån jäkla polestar reklam igång på högsta volym, så skiver här för att ge mig lite reklamfritt.
 
Samma här....
 
Då var det dags igen...:thinking:
 
För mig med, och jag känner mig tämligen säker på att jag inte nuddade annonsen över huvud taget.
 
MultiMan
Nu betalar jag för tillfället och slipper annonser, men alla sidor som har den typen av videoannonser som inte går att blockera slutar jag läsa. Det har hänt ett antal gånger. Särskilt om de har ljud och upplevs autostarta oavsett anledning. Ingen sida är så bra att jag står ut med sådant.
 
  • Gilla
Dheri
  • Laddar…
  • Gilla
Lostmoose och 3 till
  • Laddar…
Ska uppdatera om det händer igen. Sen är det ju lite svårt att ge en bättre beskrivning,då filmerna mer eller mindre startar av sig själv.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
j.f.s
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vår leverantör har gjort en justering som förhoppningsvis gör videoannonserna mindre känsliga. Men eftersom jag själv inte lyckas reproducera felet (jag har försökt) så vet jag ej om det blivit bättre eller ej. Leverantören har framfört önskemål om att de behöver bättre felbeskrivningar för att kunna felsöka bättre.
Har inte haft problem med autoplay på annonserna på ett tag nu. Inga plötsliga ljud som spelas upp eller filmer som snurrar så åtminstone för mig verkar det fungera. (y):D
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Har inte haft problem med autoplay på annonserna på ett tag nu. Inga plötsliga ljud som spelas upp eller filmer som snurrar så åtminstone för mig verkar det fungera. (y):D
Samma här, inget autoplay sedan den 5:e(y)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
7ender
Håller med. Har inte stött på problemet på ett tag. Å andra sidan, när jag nu försöker reproducera hittar jag inte lika många filmannonser. Och flera av de jag hittar har en mute-symbol default off. På de problematiska reklamfilmerna fanns inte möjligheten att mute:a…tror jag
 
j.f.s
Nu har youtube-klippen börjat autospela igen :cry:
 
Jag använder sällan telefonen men gjorde det idag. I listan över "bevakade ämnen" försökte jag som vanligt gå in i ämnet men hamnade istället i nåt inlägg! Var jag än satte fingret så hamnade jag i ett inlägg istället för i forumlistan. Så har det inte varit tidigare. Som tur har jag en vass pekpinne till min Samsung, och med denna kunde jag pricka titeln på forumet och dååå hamnade jag i forumlistan. Jag ser att det är samma betéende på desktop men där klickar jag alltid på titeln av gammal vana av någon anledning. Men är detta ändrat? Min fingrar må vara feta, men inte fetare för förra gången jag använde telefonen.

Än värre var, att när jag backade upp ifrån denna tråd, till bevakade forum, då var forumet markerat som läst trots at det fortfarande fanns massor med trådar med olästa inlägg i.
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Tycker också att jag hamnat rakt in i något ämne när jag klickat oprecist. Tror det är nytt sen menyerna gjordes om i veckan.

Som jag förstod det i den stora utvecklingstråden skulle man kunna ändra detta i inställningar, men vid en snabb titt såg jag inte var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.