Värdelöst. Ska man behöva ha en app för varje sak man ska göra i luren? Det räcket gott och väl med tapatalk!
 
  • Gilla
lorens och 2 till
  • Laddar…
Ja vad ska man säga, min aktivitet kommer att minska drastiskt efter den här extremt dåliga julklappen :( ImageUploadedByTapatalk1356637900.971098.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror många med mig ser detta som ett steg i fel riktning.
 
  • Gilla
zenobia och 2 till
  • Laddar…
Är reklamen på? Kör just nu BH appen på paddan, ingen reklam men däremot är layouten och trådhanteringen som på en iPhone vilket är en stor begränsning jämfört med Tapatalk HD.
 
Jag laddade ner en uppdatering av byggahus-appen idag. Brukar uppdatera när det finns en ny version. Men det var ett misstag. Att scrolla i appen gör mig nästan snurrig i huvudet. Det småhackar när man scrollar upp och ner. iOS 6.0.1, iPhone 4, byggahus 1.16.23.
Tillägg: det är i listningen av trådarna som det hackar. Inte inne i trådarna.
 
Redigerat:
Reklamen är inte på i Byggahus appen just nu. Däremot vill vi testköra reklam i januari månad för att sedan utvärdera hur många visningar annonserna fått och vilket resultat det gett.
 
-RB- skrev:
Jag laddade ner en uppdatering av byggahus-appen idag. Brukar uppdatera när det finns en ny version. Men det var ett misstag. Att scrolla i appen gör mig nästan snurrig i huvudet. Det småhackar när man scrollar upp och ner. iOS 6.0.1, iPhone 4, byggahus 1.16.23.
Tillägg: det är i listningen av trådarna som det hackar. Inte inne i trådarna.
Jag sitter och testar på en iPhone 4, iOS 6.0, Byggahus.se 1.16.23 just nu men lyckas inte reproducera felet. Händer det när du är inloggad? Vilken sida uppstår problemet på - Latest Unread, inne i ett forum eller någon annan stans?
 
Per Eskilsson skrev:
Reklamen är inte på i Byggahus appen just nu. Däremot vill vi testköra reklam i januari månad för att sedan utvärdera hur många visningar annonserna fått och vilket resultat det gett.
Ok, blir väl reklamklickande som i vissa andra appar då jag skall klicka på ngt och reklamen poppar upp på det stället just då. Är kanske en bra affärsidé, analysera var nästa troliga klick är och efter hur länge - släng upp en reklambanner just där och då ...
 
Per Eskilsson skrev:
Vi kommer inom kort att lansera en rebrandad Tapatalk app. Tanken med appen är att den ska vara gratis för alla appanvändare (inte kosta 22 kr) så att så många som möjligt kan använda appen.

:
Om vi går tillbaka till första inlägget så kan man ju klart misstänka att det fanns en helt annan baktanke med appen än vad som beskrevs i början. Lite klassiskt tillvägagångssätt, vare sig det handlar om droghandel eller IT industrin.

Vill ni börja göra reklam så gör det och för oss som vill vara mer flexibla, köra bättre appar samt slippa reklam får väl pytsa upp några tior till Tapatalk.
 
Redigerat:
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Och nästa steg är att varken IE, FF, Chrome, etc. inte fungerar utan en BH browser som det inte finns några addblockers för kommer att behövas för forumdelen?
 
Per Eskilsson skrev:
Jag sitter och testar på en iPhone 4, iOS 6.0, Byggahus.se 1.16.23 just nu men lyckas inte reproducera felet. Händer det när du är inloggad? Vilken sida uppstår problemet på - Latest Unread, inne i ett forum eller någon annan stans?
Latest Unread.
 
Nej, så långt tror jag inte ens du själv tror att vi vill gå. Vi vill testa reklam i januari och få mer kunskap om aktivitet, plattformar, skärmvisningar, versioner, annonsvisningar, klick helt enkelt.
 
Nu tog jag mig tid att fixa reklamfilter i paddan och telefonen, så nu får man väl surfa via browsern. Weblock verkar fungera bra, men jag är osäker på hur det går när man kopplar upp sig via mobilt bredband. Jag är heller inte så pigg på att bli spionerad på. Per och Marlen, jag är rädd att ni håller på att ta fel väg. Det är olyckligt.
 
Vi har inte för avsikt att spionera på någon. Vi vill bara få statistik på saker och ting, och det får vi inte i Tapatalk. Vi är heller inte säkra på att vi ska köra annonser i appen men vi vill testa det under en månad för att se hur det fungerar och upplevs.
 
Ja ja... då ses vi i februari då.

Jag tycker det är både synd och tragiskt att ni väljer att göra så här.

Själv använder jag Tapatalk flera gånger per dag, som nu till exempel, vaknat en halvtimme före klockan ringer. Men även under dagen lopp när jag får fem minuter över i väntan på att limmet ska torka eller liknande.
 
  • Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Känns INTE bra det här. Lägg in reklam i forumtrådarna hellre och låt oss välja vad vi vill använda för app.
 
  • Gilla
bobas och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.