Svartvit och det står byggahus.se i "rubriken".
Satte på och stängde av BH i notiscentret samt startade om telefonen, nu dyker bara notisen upp i ovankant men lägger sig inte i listan längre...
 
Per Eskilsson skrev:
Uppdatera android appen i google play så ska problemet vara borta.
Nejdu, då kommer massa annonser
 
Akahigi
TeroM skrev:
Tapatalk HD via iPad oftast. Värt "hur mycket som helst" att slippa reklamen.

Ingen Tapatalk och reklam kommer nog att minska mina besök på BH. Trådhanteringen är mycket smidigare via Tapatalk jämfört med Safari eller Chrome på paddan.

Se åtminstone till att det kommer en betalapp utan reklam ...
Samma här.
 
Vad är egentligen skillnaden med BHs egna app jämfört med tapatalks? Visst bygger väl BH på tapatalk? Fördelar/nackdelar med respektive?
 
Samma stund som tapatalk inte fungerar på bh mer kommer jag inte längre finnas kvar här. Förstår att ni vill dra in pengar men med en sån lösning stannar jag inte.
 
  • Gilla
Müssli och 3 till
  • Laddar…
Jag ger än en gång förslaget att lägga in reklamen som vanliga forumposter så man kan använda vilken läsare som helst för att läsa och skriva inlägg..
 
  • Gilla
sandhall och 1 till
  • Laddar…
bobas skrev:
Jag ger än en gång förslaget att lägga in reklamen som vanliga forumposter så man kan använda vilken läsare som helst för att läsa och skriva inlägg..
...och samtidigt aktiverar du funktionen "ignorera medlemmar" ( i detta fallet den fiktiva reklammedlemmen) så är problemet löst(y)
 
CarlMagnus skrev:
Samma stund som tapatalk inte fungerar på bh mer kommer jag inte längre finnas kvar här. Förstår att ni vill dra in pengar men med en sån lösning stannar jag inte.
Samma här. Det är ju inga problem att lägga in tapatalks filer i mappen på serven så funkar det för dom som vill köra detta

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
Jag tror att grejen är att BH vill visa reklam för oss, och att det av någon anledning är svårt att få att fungera med generisk Tapatalk. Jag skulle vilja passa på att be Admin att överväga att införa någon typ av betalt medlemsskap. Med ett sådant medlemsskap skulle man kunna använda generisk Tapatalk utan reklam, och även kunna ha en liten markering som "bidragande medlem" i anslutning till sitt användarnamn.

Titta på Appstore eller androids motsvarighet. Det finns en massa gratis reklamfinansierat material för de som inte vill betala, och oftast versioner som man betalar för, och därigenom slipper reklam och får fler features. _Det är så eftersom många vill slippa reklamen, och gärna betalar för det_. Jag kan tänka mig att betala ca 200 SEK per år för detta.

Min uppmaning till Admin är att ta reda på vad vi är villiga att betala för tjänsten, gör en kalkyl, och presentera en reklamfri produkt som vi kan få abbonera på.

Att tvinga in oss i en, i våra ögon, sämre produkt än dagens kan aldrig vara lösningen. Att BH behöver ha lönsamhet är det nog väldigt få som har invändningar emot.
 
Redigerat:
  • Gilla
gasolgrill
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
...och samtidigt aktiverar du funktionen "ignorera medlemmar" ( i detta fallet den fiktiva reklammedlemmen) så är problemet löst(y)
Som jag förstått det har de redan gjort egna anpassningar av koden, så en till "fix" är nog inga problem..
 
Anledningarna till att vi vill avsluta möjligheten att använda Tapatalk är flera. En anledning är att vi i Tapatalk inte själva kan välja om vi vill visa annonser eller inte (något vi ännu inte vet om vi vill eller inte).

En annan anledning är att vi inte får någon statistik i Tapatalk (annat än välidigt knapphändig). Vi vet inte hur många som använder den, vi vet inte vilka smartphones som används, vi vet inte vilka versioner av vår app som används och vi vet inte vilka sidor som besöks etc.

Vi har ännu inte bestämt om vi vill köra annonser i Byggahus appen eller om vi vill att den ska vara annonsfri. Några har föreslagit att vi bör ha två appar, en annonsfri och en betalvariant.

För att få mer kunskap om läget vill jag att alla appanvändare testar vår app med annonser under januari månad.
 
Per Eskilsson skrev:
För att få mer kunskap om läget vill jag att alla appanvändare testar vår app med annonser under januari månad.
Känns som att den meningen inte riktigt hittade hem till mitt medvetande. Reklam är djävulens påfund och jag gör allt i min makt att undvika den. Att jag skulle installera en ny app i min redan knökfulla telefon för att få se reklam kommer inte att hända.
 
Redigerat:
  • Gilla
zenobia och 3 till
  • Laddar…
Med fungerande Tapatalk HD resp vanlig Tapatalk för telefonen så känns det ju inte direkt motiverande att byta ner sig.
 
  • Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Lågt, riktigt lågt Per!
 
  • Gilla
lorens och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.