Hej
Jag är helt novis så jag hoppas att ni har förståelse för detta. Jag och maken funderar på att köpa ett suterränghus, ända kruxet är att källarvåning ska göras om till en lägenhet. Där tvättstugan nu är ska ett kök sättas in och där bastun är ska ett nytt badrum in, med toalett, handfat och dusch.
Hur ska vi göra för att koppla på avlopp till toaletten och handfatet? Badkaret har redan en golvbrunn.
Jag är helt novis så jag hoppas att ni har förståelse för detta. Jag och maken funderar på att köpa ett suterränghus, ända kruxet är att källarvåning ska göras om till en lägenhet. Där tvättstugan nu är ska ett kök sättas in och där bastun är ska ett nytt badrum in, med toalett, handfat och dusch.
Hur ska vi göra för att koppla på avlopp till toaletten och handfatet? Badkaret har redan en golvbrunn.
Det var en väldigt öppen fråga du ställer . Alla förutsättningar (vatten och avlopp) verkar ju finnas så frågan är nog vad du vill veta. Langar du upp bilder här på forumet kan du få en massa hjälp om ni ska göra jobbet själva. Alternativt be om offerter från några vvs-firmor. Även dessa offerter kan du diskutera här.
Välkommen till forumet förresten
Välkommen till forumet förresten
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Och glömde skriva:
Välkommen till Bygga Hus-forumet Coraline18
Välkommen till Bygga Hus-forumet Coraline18
Vi är osäkra, helst vill vi komma undan billigt.. Men att bila vet jag inte om vi hade vågat oss på själva.A AndersS skrev:
A AndersS skrev:
Baserat på förutsättningarna kommer du nog få lite olika olika svar. Har huset gjutjärnsrör så kan dessa vara dåliga och kanske inte lämpligt att röra allt för mycket om man inte vill byta allt sådant. Att bila brukar sällan vara ett problem. Fixa allt efter man bilar kan ta lite mer tid
OK, vi får helt enkelt sitta och gnugga geniknölarna, har även fått upp ögonen för kvarntoaletterB larry78 skrev: