363 läst · 4 svar
363 läst
4 svar
Bygga WC i linjebuss
Hej,
jag driver ett bussföretag och kör bussar i linjetrafik.
Jag har möjligheten att utöka min verksamhet med kravet om att ha WC i min/mina bussar.
Svindyrt att köpa buss med toalett därför undrar jag om det är möjligt att bygga en liten toalett i en av mina bussar?
Behöver jag ombesiktiga bussen efter det?
Är det praktisk taget möjligt att göra det?
Vad för krav ställs det främst storlek?
Vad för sorts toalett skulle funka för de ändamålet?
jag driver ett bussföretag och kör bussar i linjetrafik.
Jag har möjligheten att utöka min verksamhet med kravet om att ha WC i min/mina bussar.
Svindyrt att köpa buss med toalett därför undrar jag om det är möjligt att bygga en liten toalett i en av mina bussar?
Behöver jag ombesiktiga bussen efter det?
Är det praktisk taget möjligt att göra det?
Vad för krav ställs det främst storlek?
Vad för sorts toalett skulle funka för de ändamålet?
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 520 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 520 inlägg
Spännande projekt, du borde kunna ta hjälp av dom som bygger om gamla bussar till husbussar, har sett Facebook-grupper som handlar om det, tex den här https://www.facebook.com/groups/304808061308374/ .
Om det specifikt måste vara en vattentoalett är det en hel del att tänka på (färskvattentank och avloppstank) och du måste även se till att det inte fryser.
Men om det skulle räcka med en kassettolalett typ som sitter i husvagnar borde det vara lite enklare.
Om det specifikt måste vara en vattentoalett är det en hel del att tänka på (färskvattentank och avloppstank) och du måste även se till att det inte fryser.
Men om det skulle räcka med en kassettolalett typ som sitter i husvagnar borde det vara lite enklare.