Hej!
Har någon ett bra förslag på hur jag ska bygga min lilla nya trappa som går mellan två golvytor.
Det kommer vara två trappsteg, tre om man räknar med steget upp på det övre golvet.
Ska man bygga egna vang under eller bara reglar under varje trappsteg.
Den nya trappan ska gå vägg till vägg, börja där det nedre golvet slutar. det övre golvet ska byggas ut en bit så den möter den nya trappan.
Hoppas jag förklarat bra men bilden hjälper kanske.
Tacksam för alla förslag.
Mvh Mattias
Har någon ett bra förslag på hur jag ska bygga min lilla nya trappa som går mellan två golvytor.
Det kommer vara två trappsteg, tre om man räknar med steget upp på det övre golvet.
Den nya trappan ska gå vägg till vägg, börja där det nedre golvet slutar. det övre golvet ska byggas ut en bit så den möter den nya trappan.
Mvh Mattias
Ja du har väl svarat på frågan självR RenoverarenBob skrev:Hej!
Mvh Mattias
Antingen kör du vagnstycken köpta eller egengjorda.
Eller så bygger du med reglar. Vad ska du ha för beklädnad på stegen?
Jo, iofs då gjorde jag väl det men tänkte nog ändå im någon kunde komma med smidig beskrivning/ritning om de gjort något liknande tidigare och vad de använde för dimensioner. Tex om de hade reglar som trappsteg eller hyvlade plank.T Tompafix skrev:
Ska du lägga samma golv i trappen eller någon annan tanke?R RenoverarenBob skrev:
Bästa svaret
Har ett par 18 mm hyllplan i bok, det kanske skulle funka om man reglar upp ordentligt. Kör nog med gömda vagn, tycker det blir cleant o snyggt.T Tompafix skrev: