332 läst · 3 svar
332 läst
3 svar
Bygga trädäck i minusgrader, funkar det?
Försenat byggprojekt där jag har kvar att lägga trallen. Förutom att jag kommer frysa händerna av mig, vilka egenskaper får virket (reglar och trall) i minusgrader? Går det öht att bygga trall/trädäck i minusgrader? Utöver att om virket är "djupfryst" och kommer vara svårt att såga, ökar risken för sprickbildning mm om jag skruvar när virket är fryst?
Svårt att svara på då vi inte vet hur frusna dina trallbrädor är samt hur blöta dom var innan dom frös in..
Men vi har gjort ett antal altaner i minusgrader men vi täcker alltid virket som vi jobbar med..
Såga är inga problem men du på ta en stump och provskruva så att du ser vad som händer..
Men vi har gjort ett antal altaner i minusgrader men vi täcker alltid virket som vi jobbar med..
Såga är inga problem men du på ta en stump och provskruva så att du ser vad som händer..
thx!R Rejäl skrev:
OK, så oftast fungerar det att bygga skruva trall även i minusgrader? Täcker du med vanlig press? Tänker den är ju väldigt tunn, men kanske ger tillräcklig isolering ändå?
Ska försöka fortsätta på fredag då det ser ut att bli någon plusgrad from imorgon torsdag
Vi har oftast tunga presenningar för att dom inte ska blåsa iväg som dessa lätta gör😉R RichardRR skrev: