Ska dela upp mitt lilla garage i två delar för att göra en liten replokal/musikstudio. Det ska vara synnerligen enkelt och endast användas för lite hobbybruk när tid och tillfälle ges. Inget superseriöst alltså. Ska ha lite gitarrer, nått digitalt trumset, nån dator för att kunna spela in lite på skoj och sådär…

Jag vet inte hur mycket det kommer användas, och vill därför inte börja med att slå upp innerväggar osv för att dela upp garaget. Utan tänker mig i första skedet att man kanske kan bygga mobila väggsektioner som är lite ljuddämpade för att dela upp det. Kanske hänga tjockare gardiner framför… har väl även tänkt lägga något form av golvplattor i textil, kanske någon heltäckningsmatta eller liknande för bättre akustik. Har hittat akustikplattor på typ Temu eller Amazon som jag funderar på, dom borde väl göra nån form av skillnad iaf?

Har ni några tips att ge på hur man enklast/bäst bygger en mobil akustikvägg som fungerar hyfsat? Eller hur jag bäst får till akustiken i garaget samt ljuddämpar det utåt så bra som möjligt med enkla medel? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.