Hade behövt lite tips och råd.
Skall bygga ett mindre staket på baksidan huset, mot en slänt och skogen. Vill helst göra det så enkelt som möjligt så att det både går fort och blir billigt. Det är en sträcka om kanske 15-20meter och det är mest för att få ett snyggare avslut på tomten, men också för att säkra upp slänten så att inte barn ramlar ner hur som helst.. skall även bygga en sandlåda mot detta staket.
Vi tänker oss ett lågt staket så att det inte förstör natur och skogsutsikten. Och inte känns för klumpigt. Så staketet blir nog inte mycket högre än kanske 50cm.
Räcker det att SLÅ ner dessa stolpar i marken tycker ni? För jag slipper gärna gräva och gjuta! Men OM jag gräver och gjuter, då borde det väl räcka med 2meter mellan stolparna?
70x70 stolpar som man sågar en spets på? Eller vad för stolpar ska jag använda?
Har ni några förslag på vad för staket som kan passa ut mot en skog? Vi var inne på ett gärdesgårdsstaket ett tag för det passar med naturen, men det passar nog inte så bra mot vårt lite mer modernare hus. Det kan jag dessutom inte bygga själv...
Det kommer att anslutas mot en altan med staket/plank med liggande ribbor så tankarna går kring att även bygga staketet med liggande ribbor. Men jag är osäker på om det verkligen blir så snyggt!?
Tankar/idéer kring detta??