Hej,

Vi har köpt ett nytt hos som ligger på en bergstomt med mestadels berg och några mindre fläckar av grönt. Tomten är mycket kuperad och "snårig" det vill säga det finns ont om plana ytor.

Till saken hör att vi behöver få upp en kaninbur till dotterns kaniner och vi har hittat ett "område" på tomten som passar bra till detta.

Jag funderar dock på hur jag ska göra, är händig i grunden men här känner jag att jag inte riktigt ens vet hur jag ska ta mig an problemet. Det jag vill göra är att bygga en relativt enkel gård med hönsnät cirka 2m i höjd så det går att "gå in". Vad kan jag lägga som bärlinor utmed berget som kan funka? Klurar på om jag kan fästa nätet rakt i berget på något sätt, det viktiga är ju att kaninerna inte kommer ut såklart.. Nätet i sig går ju att anpassa efter kupigheten men vad ska nätet sitta i samt hur ska jag få upp "stolpar" så jag kan få till höjden och kunna dra nätet som ett tak.

Det kanske finns något jättesmart här som är avsett för att lösa just mitt problem men isåfall vet jag inte vad det heter eller vad det är :)

Som ni hör behöver jag lite tips och riktning här...

Vol

K
Går ju bra att borra i berget och fästa både stolpar och annat för nät, dörrar och diverse..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.