Hej alla kunniga!
Har nyligen köpt en enkel robotgräsklippare av märket Landxcape LX790 som jag håller på att bygga en garage till. Tänker att det ska ha en ingång för att komma in och gå ut, alltså stängt på 3 sidor. Undrar om gräsklipparen klarar av att backa ur den? Eller ska jag bygga en ingång och en utgång på motsatt sida?
Tack för svaren

S Solgubbe skrev:
Hej alla kunniga!
Har nyligen köpt en enkel robotgräsklippare av märket Landxcape LX790 som jag håller på att bygga en garage till. Tänker att det ska ha en ingång för att komma in och gå ut, alltså stängt på 3 sidor. Undrar om gräsklipparen klarar av att backa ur den? Eller ska jag bygga en ingång och en utgång på motsatt sida?
Tack för svaren
99,999999% av robotgräsklipparna backar från laddstationen.

Kolla manualen, där ska det framgå hur klipparen kör in och ut till laddstationen. Anpassa huset konstruktion efter det.

S Solgubbe skrev:
Hej alla kunniga!
Tack för svaren
Verkar vara lämpligt med bara skärmtak,

Tack till alla ni som kom med era kloka tankar. Tog det säkra före det osäkra och byggde en med en in- och ett utgång.
Nu när jag försökte ladda batteriet till gräsklipparen inomhus så visade det sig att ladd-stationens lampa lyser konstant grön, i vanliga fall ska den blinka grönt som visar att det håller på att laddas. själva klipparen går inte att varken starta eller ladda. Har kopplat gränstrådet till laddstationen också som på vissa ställen klumpat ihop sig fast lite längre bort från den. Är på väg till Bauhaus för att fråga om något är fel. Har någon något råd?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.