Hej,

Jag hittade ett parti gamla fönster och byggde ett växthus mot fasaden på huset för två år sen. Eftersom det är roligare att bygga än att be om lov (anmälan om attefallstillbyggnad i detta fall) så gjorde jag inte det. Men nu är det dags. Jag försökte komma undan med arkitektritningar men nu ber byggnadskontoret om konstruktionsritningar. Golv av betong och sten och gjutna betongpelare, dom är så överdrivna att dom tänker jag inte ens ge mig in på. Problemet är dimensionerna av bärlina, hammarband och takreglar.

Jag har använt 45X120 reglar genomgående och bevisligen håller det, jag behöver bara motivera varför det håller...

Taket är lättast möjliga korrigerad plast med 30 grader takvinkel, snözoon stockholm.

Bärlinan

Jag tänker att om jag kan komplettera med lite beräkningar på varför det håller så borde det räcka Finns det någon kunnig, och ev något uttråkad, som kan hjälpa mig?

• Teknisk ritning av byggnadsfasad, linjer, måttangivelser, fönster, takstruktur, texturerad grund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk ritning, byggdetalj, husgrund med mått och materialspecifikationer.
    Skapa konto
  • Arkitektonisk ritning av en byggnadsfasad med måttangivelser, inkluderar dörrar och fönster.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.