Hej!
Vi vill bygga en carport framför vårat garage. Men vi vill behålla designen på garaget, alltså vi vill att carporten har samma vindskive-konstuktion som garaget har.
Vart får man tag i byggritning för att ansöka om bygglov? Jag har försökt med Byggbeskrivningar.se men de har inte (vad jag kan se) just denna form av carport.
Så ser det ut idag. 70-tals garage med tjärpapptak, minimal lutning.
Så är det ungefär tänkt att carporten ska se ut. Men med plåttak istället för tjärpapp.
Vi vill bygga en carport framför vårat garage. Men vi vill behålla designen på garaget, alltså vi vill att carporten har samma vindskive-konstuktion som garaget har.
Vart får man tag i byggritning för att ansöka om bygglov? Jag har försökt med Byggbeskrivningar.se men de har inte (vad jag kan se) just denna form av carport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så är det ungefär tänkt att carporten ska se ut. Men med plåttak istället för tjärpapp.
Om ni inte kan göra egna så kanske ni får anlita en arkitekt ?H Henrikfolkärna skrev:Hej!
[bild]
[bild]
Det brukar finnas kopior hos byggförvaltningen där du ansöker om byggnads lov.
Förr var de på papper men nu brukar de finnas digitalt jag har fått ut ritningar i papperskopior på mina fastigheter
Då de är äldre och skulle digitaliseras
Du kanske inte behöver så många sidor av ditt hus i bland när jag ansökt om mindre utbyggnader har det räkt med vyer runt om kring den del av fastigheten där jag ska bygga för min fastighet är på över 1000kvm
Hör med din byggförvaltning först detta är ju inte så avancerad utbyggnad
Förr var de på papper men nu brukar de finnas digitalt jag har fått ut ritningar i papperskopior på mina fastigheter
Du kanske inte behöver så många sidor av ditt hus i bland när jag ansökt om mindre utbyggnader har det räkt med vyer runt om kring den del av fastigheten där jag ska bygga för min fastighet är på över 1000kvm
Aha så man kan göra så. Det var ett bra tips. Tack för det.J Jesper mångsysslare skrev:Det brukar finnas kopior hos byggförvaltningen där du ansöker om byggnads lov.
Liknande trådar
-
Bygga ut altan - behålla stommen eller byta allt?
Altan & Uteplats -
Bygga carport intill garage
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Att bygga om carport till varmgarage
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga om carport till garage - Hur gör jag?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga Högre carport, bredvid befintlig
Utbyggnad och tillbyggnad