Är det clicktak eller falsad?
 
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det ser katastrof ut. Som en puckelpist. Tyvärr när du betalt är det nog kört om företaget inte svarar är dom oseriösa. Bra att du varnar så andra kan undvika!
Han skrev att taket gjordes av Vesivek som är nordens (?) största företag på takjobb. Vinner han en tvist kommer han med stor sannolikt få tillbaka pengarna.
 
A August.E skrev:
Han skrev att taket gjordes av Vesivek som är nordens (?) största företag på takjobb. Vinner han en tvist kommer han med stor sannolikt få tillbaka pengarna.
Svarar inte ens missnöjd kund. Jo tack det låter lovande. Riktiga proffs det där.
 
  • Gilla
Mach77777 och 7 till
  • Laddar…
Vad är det under plåten? Har man lagt råspont och papp eller är det läktat? Lägger man plåten fel och skruvar den så blir felet bara större och större för varje plåt man lägger.
Såg verkligen gräsligt ut. La falsat själv i höstas och har inte en enda buckla...🤔
 
  • Gilla
Marie Tillman
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Är det clicktak eller falsad?
Clicktak. Jag var väldigt noggrann med att försäkra mig om att det inte skulle bli några bucklor och att underlaget var det bästa för svea stark plåt. Men försäljaren hade troligtvis inte så mycket kunskap om materialet eller underlaget utan sa att det skulle bli så slått och fint ich jag hade ingenting att oroa mig för och skulle ha förtroende för företaget Vesivek. Men när sedan taket var lagt berättade en utav de som gjorde slutarbetet på taket att det alltid blir bucklor på svea stark plåt och det har med underlaget att göra och det ansåg han att försäljaren skulle ha informerat mig om när jag vid ett flertal gånger tog upp frågan. Hade jag vetat detta hade jag ju inte anlitat dem.
 
  • Gilla
  • Ledsen
EvertL och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Vad är det under plåten? Har man lagt råspont och papp eller är det läktat? Lägger man plåten fel och skruvar den så blir felet bara större och större för varje plåt man lägger.
Såg verkligen gräsligt ut. La falsat själv i höstas och har inte en enda buckla...🤔
Det är läkt.
 
  • Wow
UffePlåtis
  • Laddar…
P Patricia Nordforss skrev:
Clicktak. Jag var väldigt noggrann med att försäkra mig om att det inte skulle bli några bucklor och att underlaget var det bästa för svea stark plåt. Men försäljaren hade troligtvis inte så mycket kunskap om materialet eller underlaget utan sa att det skulle bli så slått och fint ich jag hade ingenting att oroa mig för och skulle ha förtroende för företaget Vesivek. Men när sedan taket var lagt berättade en utav de som gjorde slutarbetet på taket att det alltid blir bucklor på svea stark plåt och det har med underlaget att göra och det ansåg han att försäljaren skulle ha informerat mig om när jag vid ett flertal gånger tog upp frågan. Hade jag vetat detta hade jag ju inte anlitat dem.
Anser tillverkaren av taket också att det alltid blir bucklor? Eller är det kanske monteringsanvisning som inte följts.
 
Bucklorna kommer inte försvinna , om det är vanlig plåt med glans och inte matt plåt dom lagt så kommer det lysa ordentligt en molnfri dag och solen ligger på .
Om det är matt plåt som ligger så kommer det synas mindre .
Ju mer solen ligger på desto mer syns det .
Har du kontaktat besiktningsman som jag skrev i din förra tråd ?

en sån här skall du kontakta

https://www.svenskbyggplat.se/kontakt/platkonsult/
kostar några tusenlappar , men kommer definitivt vara värt det .
 
  • Gilla
Vardagsrum och 1 till
  • Laddar…
P Patricia Nordforss skrev:
Har skickat email till företaget Vesivek flera gånger och frågat om det skall vara så här men får inget svar. Dom anser att ärendet är avslutat.
Vad säger tillverkaren? Hör av dig till dem, bra påtryckningsmedel från dem
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Vad säger tillverkaren? Hör av dig till dem, bra påtryckningsmedel från dem
Jag har kontaktat VD vid två tillfällen för att höra om huset verkligen ska se ut så här men får inget svar.
 
  • Gilla
annabanana
  • Laddar…
nu är jag varken plåtslagare eller takläggare men ser det inte konstigt ut till vänster om takkupan?
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Bucklorna kommer inte försvinna , om det är vanlig plåt med glans och inte matt plåt dom lagt så kommer det lysa ordentligt en molnfri dag och solen ligger på .
Om det är matt plåt som ligger så kommer det synas mindre .
Ju mer solen ligger på desto mer syns det .
Har du kontaktat besiktningsman som jag skrev i din förra tråd ?

en sån här skall du kontakta

[länk]
kostar några tusenlappar , men kommer definitivt vara värt det .
Men kommer inte plåten ändå att mattas av efter några år. Det måste ju samlas damm och smuts ja både det ena och det andra på taket. Kommer man ut på morgonen och det är fuktigt ute syns bucklorna mycket mindre.
 
P Patricia Nordforss skrev:
Men kommer inte plåten ändå att mattas av efter några år. Det måste ju samlas damm och smuts ja både det ena och det andra på taket. Kommer man ut på morgonen och det är fuktigt ute syns bucklorna mycket mindre.
Jag har lagt armat click och där var inga bucklor.
Sen exakt var ditt fel har uppstått låter jag vara osagt
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
P Patricia Nordforss skrev:
Men kommer inte plåten ändå att mattas av efter några år. Det måste ju samlas damm och smuts ja både det ena och det andra på taket. Kommer man ut på morgonen och det är fuktigt ute syns bucklorna mycket mindre.
Jag fattar inte, du har betalt för ett nytt tak. Om det här taket enligt tillverkaren är buckligt så är det konstigt och förmodligen något ni borde ha förstått när ni valde det. Jag kan inte fatta hur detta skulle kunna vara meningen. Det ser inte rätt ut.

Firman borde fixa detta men som jag skrev från början, vad säger tillverkaren? Är deras tak buckligt även vid rätt montage?
 
  • Gilla
laseryxa
  • Laddar…
Min man filmade med en drönare när de höll på med att sätta fast plåtskivorna.
 
  • Gilla
  • Wow
RolfoHelena och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.