Hej,
Vi tog ner krokar i vårt badrum(lägenhet) då vi är på väg att flytta ut, en av krokarna drog dock ut väven(trotts att vi värmde upp tejpet) vilket gjorde att det skapades en bubbla bakom. Såhär ser det ut :
Som jag ser det så har jag 2 val :
Någon som stött på detta problem? Hur kan man åtgärda det utan att dra om all väv?
Vi tog ner krokar i vårt badrum(lägenhet) då vi är på väg att flytta ut, en av krokarna drog dock ut väven(trotts att vi värmde upp tejpet) vilket gjorde att det skapades en bubbla bakom. Såhär ser det ut :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som jag ser det så har jag 2 val :
- Låta det vara och hoppas på att jag inte åker på någon kostnad
- Sticka hål, spruta in någon typ av lim, pressa ihop och hoppas på att det syns mindre.
Någon som stött på detta problem? Hur kan man åtgärda det utan att dra om all väv?
vävlim borde väl funka, trixet blir att få in det bara. en kanyl och spruta vore ju optimalt men det kanske inte är nånting man har hemma. annars får du fabricera nån slags sprutanordning sen vore det bra om du kan sätta press på det tills det torkar på något vis.
fast har du sån där modell-lim så prova med det! det skall ju bara sitta tills den nya hyresgästen är inflyttad
fast har du sån där modell-lim så prova med det! det skall ju bara sitta tills den nya hyresgästen är inflyttad
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 526 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 526 inlägg
Jag har använt spruta och kanyl för att spruta in papetlim bakom tapet (det är bra med familjemedlemmar som arbetar inom vården). Funkar okej även om det går rätt trögt - och man ser knappt hålet efteråt.
Har nu varit på 3 apotek, 2 hade inga och den tredje sålde inte till privatperson. Så även om det är lagligt att sälja så verkar vissa ganska petiga. Allt jag fick var en spruta utan kanyl. Det ända jag kan tänka mig annars är att skära ett litet snitt med riktigt vass kniv och spruta in med kanylen.
Kolla med loctite återförsäljare om du kan få köpa/få en dispenseringsspets, dom funkar bra med sprutor också.Men det är nog smidigast att sätta en direkt på snabblimsflaskan, för nog borde det funka med snabblim.
Eller kolla hos färghandlare efter en limspruta, men jag gissar att den är grövre än loctites minsta spetsar.
Eller kolla hos färghandlare efter en limspruta, men jag gissar att den är grövre än loctites minsta spetsar.
Produkter som diskuteras: "snabblim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Sprutor för detta ändamål finns även på t.ex. Elfa:
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=19712&name=doseringsnalar_och_patroner
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=19712&name=doseringsnalar_och_patroner
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kapa fönsterbräda bild
Byggmaterial & Byggteknik -
Bild på äldre spanjolett
Fönster & Dörrar -
Induktionshäll - tar tid att bubbla efter temperatur sänkning
Kök -
Hur skruva dolda skruvar i skarvar och ändträ utan sprickbildning?
Altan & Uteplats -
Hur åtgärda gammal innerdörr som ej går stänga? Se bild
Byggnadsvård