Jag har stört mig på en ful sektion bakom kyl och frys sedan vi flyttade in i huset för fem år sedan. Förra ägarna hade skruvat ytterpanel liggande på väggen och när det ändå var dags att fixa en annan vägg i köket så gav jag mig på att demontera panelen.
Bakom är gips, men en sektion är utskuren och där har man även skurit genom ångspärren. Jag tänkte först tejpa igen snittet, men det fortsätter uppåt under kaklet (enligt den utritade linjen). Totalt 70x25cm av plasten är skuren.
Behöver jag göra någon åtgärd eller kan jag nöja mig med att fylla i med en sektion gips där det saknas?
Bakom är gips, men en sektion är utskuren och där har man även skurit genom ångspärren. Jag tänkte först tejpa igen snittet, men det fortsätter uppåt under kaklet (enligt den utritade linjen). Totalt 70x25cm av plasten är skuren.
Behöver jag göra någon åtgärd eller kan jag nöja mig med att fylla i med en sektion gips där det saknas?
Ja, det är en yttervägg.maah skrev:
Om det finns fuktproblem är det väl bakom gipsen/i isoleringen det uppstår? Gipset möglar väl inte?
Klicka här för att svara