Hej,
Jag försöker montera en IKEA Brogrund tvättställsblandare på ett Rättviken tvättställ. När jag monterade enligt bästa förmåga och instruktioner ser det inte tätt ut mellan blandare och tvättställ. Porslinet är inte helt plant och blandarens lilla gummipackning täcker inte ojämnheterna.
Silikon, skruva hårdare, fel på montör eller fel på produkt?
Jag försöker montera en IKEA Brogrund tvättställsblandare på ett Rättviken tvättställ. När jag monterade enligt bästa förmåga och instruktioner ser det inte tätt ut mellan blandare och tvättställ. Porslinet är inte helt plant och blandarens lilla gummipackning täcker inte ojämnheterna.
Silikon, skruva hårdare, fel på montör eller fel på produkt?
Sant att det inte var fastdragen, men samma problem var kvar när jag drog fast blandaren. Hittade liksom inget läge för blandaren där det blev tätt, även när jag drog fast den.Krilleman skrev:
Fick byta porslinet på IKEA och nu funkar det med det nya, så det var visst ett fabrikationsfel på det första tvättstället.
Medlem
· Västernorrland
· 10 865 inlägg
inte direkt ovanligt dock att det kan vara lite ojämnt. Man får väl lösa det på bästa sätt oftast och det är inget krav att det ska vara helt tätt. Det primära är ju att den sitter fast.