Hej,
Jag försöker montera en IKEA Brogrund tvättställsblandare på ett Rättviken tvättställ. När jag monterade enligt bästa förmåga och instruktioner ser det inte tätt ut mellan blandare och tvättställ. Porslinet är inte helt plant och blandarens lilla gummipackning täcker inte ojämnheterna.
Silikon, skruva hårdare, fel på montör eller fel på produkt?

• Person testar vattenkranen över en vit handfat; ingen vattenflöde; spegel och kakelvägg syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller ett IKEA-instruktionsblad för BROGRUND, skiss av en kran, svartvit.
    Skapa konto
  • Prestandadeklaration, flera språk, pappersdokument, handhållet, produktkoder, grå bakgrund, delvis suddig text.
    Skapa konto
Krilleman
Blandaren är ju inte fastdragen, du kan ju röra den ser det ut som?!

Krilleman Krilleman skrev:
Blandaren är ju inte fastdragen, du kan ju röra den ser det ut som?!
Sant att det inte var fastdragen, men samma problem var kvar när jag drog fast blandaren. Hittade liksom inget läge för blandaren där det blev tätt, även när jag drog fast den.

Fick byta porslinet på IKEA och nu funkar det med det nya, så det var visst ett fabrikationsfel på det första tvättstället.

• Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
inte direkt ovanligt dock att det kan vara lite ojämnt. Man får väl lösa det på bästa sätt oftast och det är inget krav att det ska vara helt tätt. Det primära är ju att den sitter fast.

• Gilla
BjörnNelson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.