Hej! Vi ska måla om i köket och har rivit ned gammal tapet som satt på väggarna och även överskåpen. Bakom överskåpen har förra ägaren byggt igen en dörröppning lite slarvigt med en mdf-skiva, se bild. Funkar det att bredspackla rakt på den? Eller behöver vi grunda med något för att det ska fastna?
De andra väggarna är hyfsat släta efter att vi rivit ned tapeten, borde vi ändå bredspackla hela dem väggarna för bästa resultat? Tacksam för lite råd!
De andra väggarna är hyfsat släta efter att vi rivit ned tapeten, borde vi ändå bredspackla hela dem väggarna för bästa resultat? Tacksam för lite råd!
Spackel fäster på MDF tillräckligt. Men jag tänker mig två potentiella problem. Skivan ser ut att bara vara fäst med dyckertar i dörrkarmen. Jag skulle dra i några skruv för att den skall sitta stadigt. Då minskar risken för sprickor. Det är en del skador som är lite stora för att fylla med bara spackel. Du kanske kan börja med gipsputs för de största håligheterna. Sedan är pappremsor bra över skarvarna.
Produkter som diskuteras: "dyckertar"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tack så mycket för tipsen! 😊A Avemo skrev:Spackel fäster på MDF tillräckligt. Men jag tänker mig två potentiella problem. Skivan ser ut att bara vara fäst med dyckertar i dörrkarmen. Jag skulle dra i några skruv för att den skall sitta stadigt. Då minskar risken för sprickor. Det är en del skador som är lite stora för att fylla med bara spackel. Du kanske kan börja med gipsputs för de största håligheterna. Sedan är pappremsor bra över skarvarna.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bredspackla som brandskydd
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Hur gör man om man vill bredspackla innervägg av rätt porös puts vägg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan man bredspackla över slätspont?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur microcementar jag en mdf-skiva med plastlist?
Inredning -
Tapetsera på MDF-skiva som är lite tjockare?
Färg, Måla & Tapetsera