Väggarna (och taket) i köket ska målas. 50-talslägenhet med hur många lager tapet som helst (ja.. 5 iaf.. :) ). Till slut dök originalväggen upp. Det är, vad jag tror, en putsad vägg målad i helt tidsenlig mintgrön! Initialt hade jag tänkt bredspackla allt när jag kom ner till putsen men nu ser den ändå "relativt" ok ut och man kanske skulle kunna klara sig med att istället bara spackla de små skador och sprickor som förstås finns. Eller är det dumdristigt?

Delvis avskalade tapetlager på en mintgrön putsad vägg i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg med flera tapetlager som avlägsnats och exponerar en äldre mintgrön putsad yta vid en dörrkarm.
Skapa konto
Mintgrön putsad vägg med en synlig spricka och textur från 50-talslägenhet.
Skapa konto
Skadad mintgrön putsad vägg från 50-talet med bitar av gammal tapet och små sprickor synliga.
Skapa konto

Redigerat:
Det kommer synas att det är olika struktur på olika ställen om du bara spacklar i. Vill du ha väggen helt slät och med samma struktur måste den bredspacklas eller täckas med väv/renoveringstspet eller liknande.

S Snappahaneklanen skrev:
Det kommer synas att det är olika struktur på olika ställen om du bara spacklar i. Vill du ha väggen helt slät och med samma struktur måste den bredspacklas eller täckas med väv/renoveringstspet eller liknande.
Jo, det är ju så... Men det skulle _fungera_ att köra direkt på också? Alltså inga problem med fäste osv.

Funderade på att testa rullspackel. Är det svårt om man aldrig gjort det förr? Det är ju en relativt liten yta dessutom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.