Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Jag har sett att man ibland sätter konsoler och en extra fönsterbräda för att få mer plats. Du skulle då kunna ha 15 cm till med några cm mellan de båda bräderna.
Att bara förlänga den där fönsterbrädan 5 cm tror jag däremot är svårt. Förlängningen måste ju sitta i någonting och det enda rimliga blir då konsoler under. Men då är 5 cm väldigt smalt.
Att bara förlänga den där fönsterbrädan 5 cm tror jag däremot är svårt. Förlängningen måste ju sitta i någonting och det enda rimliga blir då konsoler under. Men då är 5 cm väldigt smalt.
Det går med tunn plyfa och sedan limmar man ett understycke utanför nuvarande fönsterhylla, helst med en fals för plyfan
Drar man sedan dubbelhäftande tejp över hela befintliga fönsterhylla bör det hålla och kan tas bort utan att lämna märken.
Kan inte se hur stor avståndet är mellan fönster och fönsterhylla, för det påverkar.
Drar man sedan dubbelhäftande tejp över hela befintliga fönsterhylla bör det hålla och kan tas bort utan att lämna märken.
Kan inte se hur stor avståndet är mellan fönster och fönsterhylla, för det påverkar.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Asbest bakom gammal fönsterbräda
Fönster & Dörrar -
Vattbräda, dripplist, fönsterbräda i obehandlat trä. Monteringshjälp.
Byggnadsvård -
Hur får man bort beslaget till fönsterbräda i 60-talshus?
Fönster & Dörrar -
Fästen till fönsterbräda
Fönster & Dörrar -
Hitta regel för fäste av fönsterbräda på nya fönster med bredare foder
Byggmaterial & Byggteknik