Vi håller på att renovera huset och ska då fördela om rumsytorna i bottenvåningen. Ett tidigare sovrum ska bli allrum till barnen och ska då få en stor dörröppning, 120-130 cm. Rummet ska också kunna användas som gästrum och behöver därför kunna stängas till.

Vi vill att rummet i normal fallet ska vara öppet och hade därför tänkt oss en bred skjutdörr. Dörröppningen kommer att vara i ena sidan av väggen så det går inte att ha två dörrar som dras igen från var sida. Väggen är av betong och redan ca 20 cm tjock så jag vill helst inte två smalare dörrar som ligger dubbelt från andra sidan, det bygger för mycket.

Jag har letat men kan inte hitta en så pass bred skjutdörr, är det någon som kan hjälpa mig med tips på var det kan finnas?

Tack /MalinW

Jag har ingen erfarenhet av detta företag men det dök upp när jag googlade på "skjutdörrar 120 cm".
http://www.skjutdorrar.nu/Inbyggnad/Rumavskiljare/index.html

Det borde finnas flera som tillverkar sådana. Har du kollat med byggvaruhusen i närheten? Jag tycker att Swedoor och Dooria borde ha något. Det är ju inget extremt önskemål du har.

Jag har varit inne på den hemsidan med jag hittade bara garderober, jag letade visst inte tillräckligt noga :). De verkar ju i alla fall ha kassetter som beställningsvara. Jag ska kontakta dom.
Swedoor har jag kollat, de har inte så breda skjutdörrar. Dooria nämner inte skjutdörrar på hemsida. Jag har inte heller lyckats hitta någon sökfunktion så det kan ju finnas fast jag inte hittar.

Någon som har fler tips?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.