Ska snart sätta innertaket i garaget som är en del av tillbyggnaden. Planen var dubbel gips och har därför satt 28x70 gles cc300 på tvären från Limträbalkar 90x180 som sitter cc600. Väggarna är av tegel och krav i bygglovet är IE30.

Men för att lättare kunna hänga upp saker i taket fundera jag på 15mm plywood och sen ett lager gips på det. Någon mer som gjort såhär? Är ni nöjda eller hade ni gjort på ett annat sätt idag? Behövs 15mm eller räcker 12mm?
 
  • Planritning av garage/verkstad på 52 m², med tillhörande kontor, sovrum, badrum, hall, tvättstuga och groventré. Markeringar för bärande väggar och begränsningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Sätt två lager gips det är ju för er egen säkerhet som brandkravet finns..
 
Brandkravet uppfylls med ett lager gips om jag förstått det rätt. Men för att få en brandsäker och användbar konstruktion var min fråga hur andra har gjort och vad de är nöjda med.
 
R
Men din plan från början var ju två lager? Om du uppnår brandskyddet med ett lager varför planerade ni två lager från början?
 
R Rejäl skrev:
Men din plan från början var ju två lager? Om du uppnår brandskyddet med ett lager varför planerade ni två lager från början?
Okunskap är mitt bästa svar 😃 lärt mig otroligt mycket sedan vi började bygga, tur det! Så nu när jag vet att det är en godkänd lösning vill jag ta del av andras erfarenheter
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.