Ska snart sätta innertaket i garaget som är en del av tillbyggnaden. Planen var dubbel gips och har därför satt 28x70 gles cc300 på tvären från Limträbalkar 90x180 som sitter cc600. Väggarna är av tegel och krav i bygglovet är IE30.
Men för att lättare kunna hänga upp saker i taket fundera jag på 15mm plywood och sen ett lager gips på det. Någon mer som gjort såhär? Är ni nöjda eller hade ni gjort på ett annat sätt idag? Behövs 15mm eller räcker 12mm?
Men för att lättare kunna hänga upp saker i taket fundera jag på 15mm plywood och sen ett lager gips på det. Någon mer som gjort såhär? Är ni nöjda eller hade ni gjort på ett annat sätt idag? Behövs 15mm eller räcker 12mm?
Brandkravet uppfylls med ett lager gips om jag förstått det rätt. Men för att få en brandsäker och användbar konstruktion var min fråga hur andra har gjort och vad de är nöjda med.
Okunskap är mitt bästa svar 😃 lärt mig otroligt mycket sedan vi började bygga, tur det! Så nu när jag vet att det är en godkänd lösning vill jag ta del av andras erfarenheterR Rejäl skrev:
Liknande trådar
-
Korrigera garageport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur ska jag göra med väggen där garage möter carport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Placera husets FTX-aggregat i garaget, får man det (dvs i annan brandcell)?
Ventilation -
Garage anslutet till hus - Brandcell??
Byggmaterial & Byggteknik -
Brandcell, panna i garage
Byggmaterial & Byggteknik