Jag tänker lägga vinylgolv/ plastmatta i tvättstugan men när jag söker online efter alternativ så kommer bara samma mattor upp om och om igen - 80% träimitation 10% stenimitation något marockansk och något annat halvfult. Jag vill inte ha imitationer utan letar efter något geografiskt eller kul mönster. Finns det någon här som vet nån sida med större utbud?

(Jag bor på Gotland så finns få butiker att browsa i)

D Daijall skrev:
Jag tänker lägga vinylgolv/ plastmatta i tvättstugan men när jag söker online efter alternativ så kommer bara samma mattor upp om och om igen - 80% träimitation 10% stenimitation något marockansk och något annat halvfult. Jag vill inte ha imitationer utan letar efter något geografiskt eller kul mönster. Finns det någon här som vet nån sida med större utbud?

(Jag bor på Gotland så finns få butiker att browsa i)
https://www.gvk.se/godkanda-produkter/ytskikt-plastmatta/

Hej, här är dom golv som är godkända för våtrum.

Har du plånbok och vill ha kul mönster, så kan du kolla här: https://www.forbo.com/flooring/sv-se/produkter/projektvinyl/vinyl-created-by/b574u2#teaser

Redigerat:
Tarkett Gerfloor Forbo, Alloc kanske har nåt, är väl dom leverantörerna som finns

B Berntpeter skrev:
[länk]

Hej, här är dom golv som är godkända för våtrum.

Har du plånbok och vill ha kul mönster, så kan du kolla här: [länk]

Tack! <3 <3 <3
Det är mattor jag inte sett tidigare :D

En fråga till, du som är golvproffs:
Jag har en klassisk tegelvilla från tidigt 70-tal med odränerad grund, dock rätt torr källare.
Hur tänker du där, väljer man våtrumsmatta istället för något som kan andas, även i en tvättstuga?

D Daijall skrev:
Tack! <3 <3 <3
Det är mattor jag inte sett tidigare :D

En fråga till, du som är golvproffs:
Jag har en klassisk tegelvilla från tidigt 70-tal med odränerad grund, dock rätt torr källare.
Hur tänker du där, väljer man våtrumsmatta istället för något som kan andas, även i en tvättstuga?
Jag antar att du menar tvättstuga i källaren på betongen! Då avråder jag alltid matta. Lägg istället klinker där utan tätskikt, men det vet plattsättare mer om(y):D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.