Jag har ett extra gott öga till handverktyg från Veritas och är generellt sett mycket nöjd med kvaliten på prylarna. De senaste veckorna har jag dock haft två problem, vilka har lösts på utmärkt sätt av Veritas respektive hyvlar.se (som säljer Veritas).

1) Min gamla stöthyvel hade tappat en av skruvarna som håller bladet på rätt position i sidled. Ett samtal till hyvlar.se (där jag inte ens hade köpt hyveln från början) löste detta snabbt och gratis. Kom någon dag senare per brev!

2) Min "sliding square" är känslig för stötar, på så sätt att den för lätt ändrar inställning om man skulle råka stöta till den. Normalt sett har alla vertias mässingsskruvar en bra känsla i "åtdraget" och man känner lätt att det sitter fast. På min sliding square är känslan dock konstig och det blir "plötsligt stumt". Mailade Vertias om detta och fick svar inom 1h och samma dag skickades, utan kostnad, nya delar. Fick dem idag (har ännu inte hunnit byta och se om det hjälper). Snabbt och kostnadsfritt för mig som kund.

Jag har precis samma erfarenhet av Veritas, och deras handlare, oslagbart! När det uppstod ett litet bekymmer med min Mk 2 slipjigg skickade jag iväg ett mail till dem med beskrivning av problemet och en bild. Fick till svar att skicka min adress så kommer nya delar på posten. Blir alltid lika glad när företag backar upp sina produkter!

Håller helt o fullt med ovanstående.
Veritas och deras representant håller måttet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.