1 036 läst · 19 svar
1k läst
19 svar
Bra offert för värmepump + installation för mitt garage?
Sida 1 av 2
Hej,
Ska in med värmepump i mitt garage på ca 50m2 och har kontaktat den lokala firman som gett mig offert på nedan:
Pump: Panasonic CS-CZ25ZKE
Pris med installation: 22,200 kr inkl moms
När jag nu kollar på nätet om samma pump så kan jag få den installerad via ex Polarpumpen för 15,700 kr inkl moms.
Bauhaus kan leverera den för ca 17,000 kr inkl moms inklusive installation.
Det är motsvarande saker som ingår i installationerna från båda alternativen ovan. Båda inkluderar markstativ och standardinstallation exklusive elinstallation som jag löser via min elektriker.
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på priset i detta fallet. Hade det rört sig om 2000-3000kr skillnad så hade jag inte brytt mig så värst mycket då jag vet vilken den lokala firman är sedan tidigare till skillnad från ex Polarpumpen eller Bauhaus.
Ska in med värmepump i mitt garage på ca 50m2 och har kontaktat den lokala firman som gett mig offert på nedan:
När jag nu kollar på nätet om samma pump så kan jag få den installerad via ex Polarpumpen för 15,700 kr inkl moms.
Det är motsvarande saker som ingår i installationerna från båda alternativen ovan. Båda inkluderar markstativ och standardinstallation exklusive elinstallation som jag löser via min elektriker.
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på priset i detta fallet. Hade det rört sig om 2000-3000kr skillnad så hade jag inte brytt mig så värst mycket då jag vet vilken den lokala firman är sedan tidigare till skillnad från ex Polarpumpen eller Bauhaus.
Beställde samma till mitt uterum från Bauhaus.P pennybridge skrev:Hej,
De skickade en Stockholms firma ned till till Norrköping för installationen.
Killen som kom tyckte jag var riktigt kompetent och gjorde ett bra jobb.
Hur det är generellt sett med installationer från/via Bauhuas vet jag inte, kan bara svara på att jag är nöjd med det jobb som utfördes för min del.
Resonerade som så att det är en standard pump som vilken lokal firma som helst borde kunna fixa om det skulle blitt galet.
EDIT:
jag fick min installerad för 1.5 år sen till 16 ink allt så Bauhaus priset har inte ökat så farligt
Tack för snabbt svar.M MrDizzy skrev:Beställde samma till mitt uterum från Bauhaus.
Hur det är generellt sett med installationer från/via Bauhuas vet jag inte, kan bara svara på att jag är nöjd med det jobb som utfördes för min del.
Resonerade som så att det är en standard pump som vilken lokal firma som helst borde kunna fixa om det skulle blitt galet.
Vad ingick i installationen av pumpen från Bauhaus? Och vad fick du betala? Ingick även elinstallation i arbetet?
Enl fakturan var det 7.8 inkl ROT, rena pengar ut 6
Eldrgningen sitter via skyddad utomhus uttag gjord av elektriker i förväg.
Ville ha skyddat utomhusuttag för att kunna ha en utomhus z-wave smart-uttag inpluggat så jag får exakt ström VP tar direkt till min smarthub
Eldrgningen sitter via skyddad utomhus uttag gjord av elektriker i förväg.
Ville ha skyddat utomhusuttag för att kunna ha en utomhus z-wave smart-uttag inpluggat så jag får exakt ström VP tar direkt till min smarthub
Jag installerade nyss exakt likdan pump i mitt garage via firma.
Gav 17900kr inkl. komplett installation med eldragning till säkring i central.
Du borde lätt kunna få ner det till samma.
För 22,5k går det att få deras premium-modell.
Gav 17900kr inkl. komplett installation med eldragning till säkring i central.
Du borde lätt kunna få ner det till samma.
För 22,5k går det att få deras premium-modell.
Tack för svaren.
De ska komma hit och kolla på onsdag nästa vecka och förutsatt att de inte ser något som ändrar behoven som skapat offerten så kommer jag be om att få ner priset något.
De ska komma hit och kolla på onsdag nästa vecka och förutsatt att de inte ser något som ändrar behoven som skapat offerten så kommer jag be om att få ner priset något.
Medlem
· Nykvarn
· 2 327 inlägg
Helt vansinnigt att skicka någon att åka 35-40 mil för att installera , det gör man väl bara i Norrland !M MrDizzy skrev:Beställde samma till mitt uterum från Bauhaus.
EDIT:
jag fick min installerad för 1.5 år sen till 16 ink allt så Bauhaus priset har inte ökat så farligt
Borde bli hiskligt dyrt för den som är garantiansvarig om dom behöver göra samma resa vid eventuellt problem.
Jotack, ca 20mil enkelväg. Men det är Bauhaus som anlitade installatör, inte jag.C Comfort Thomas skrev:
Hur de får allt att ekonomiskt gå ihop vet jag inte.
Medlem
· Nykvarn
· 2 327 inlägg
installationsfirman måste ha någon bra deal helt klart med Bauhaus för annars är det ett ordentligt backjobb med ca 4-5 timmar i att bara åka bil .M MrDizzy skrev:
Vore kul att höra vem som åker och felsöker den maskinen vid garantiärende och förhoppningsvis har dom rätt reservdel med sig för att slippa åka en gång till för själva reparationen.
Medlem
· Nykvarn
· 2 327 inlägg
Medlem
· Nykvarn
· 2 327 inlägg
Ok, det var så du menadeK Kane skrev:
Åka 40 mil som det tydligen var innebär att det troligen inte är i södraste Stockholm och bör vara trafik antingen dit eller hem så tror ej på att det skulle ta 3 timmar tur och retur.
Bara ta sig mellan Södertälje och Västberga kan ta en evighet ibland.
Om man kör i typ 190 går det väl att åka på under 3 timmar t.o.r. men t.ex. Eniro vägvisare säger att det tar 1 tim 50 min enkel väg från Huddinge centrum till Norrköpings centrum (utan köer). Alltså 3 tim 40 min t.o.r. i laglig fart.
Men åker förmodligen åt "rätt" håll både dit och hem. Söderut på fm och norrut på em.C Comfort Thomas skrev: