Någon som har tips på bra led-lampor som lyser varmvitt och går att dimma?Har funderat på att sätta det i min blivande relax/badrum. Det verkar skilja SÅ i ljus
på olika armaturer så gärna någon som har erfarenhet?...hur många bör man sätta?
//
M
 
har letat och letat....finns så mkt att välja på. Jag vill ha en spot i taket i duschen så den måste väl vara IP44?..eller mer? Sen borde det väl räcka med IP20 i resten av badrummet?...
//
M
 
kanske rent av någon som har importerat?
/
M
 
Hur stort är rummet? Hur mycket ska taket reglas ner? Någon övrig belysning?
 
man kan säga att det är två rum. ~10kvm vardera. Det ena kommer bli bastu/relax och det andra badrum. Jag kommer nog sänka taket max ~ 5-7cm....Sen måste jag ju ha en IP klassad spot i själva dusch-taket.
Har du några bra förslag?
//
M
 
trojlee skrev:
kanske rent av någon som har importerat?
/
M
Jag håller på att importera massa tester för mitt husbygge som jag, om de visar sig vara något att ha funderar på att ta in i parti och sälja via mitt företag.

Det handlar om div. typer av led-downlights, flood-lights, trapp-leds, mur-leds, trädgårdsgång-leds m.m.

Garantin de erbjuder är 3 år och i bästa fall så kanske jag kan sälja t.ex. led-downlights för 230v på 3 W, 320 lumen, 45/60 graders spridning, dimbara, vita eller rostfria för ca 300 kr inkl moms.

Jag vet inte vad de ligger på i butiken riktigt, dock. Men eftersom tekniken är ny passar leverantörer i sverige och övriga europa på att ta ordentliga påslag som för länge sedan försvunnit på t.ex. datormarknaden där priserna i Kina inte skiljer sig mkt från de i Europa.

Detta är bara min misstanke, dock ;)

Men när jag har testat dem ordentligt och byggt mitt hus kommer det vara sent 2012 först :D
 
trojlee skrev:
kanske rent av någon som har importerat?
/
M
Nu har jag inte importerar led. Men jag när jag beställer så gör jag det genom denna sida.
www.alibaba.com. Snabba leveranstider typ 5 dagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.