Har spacklat alla väggar i källaren med detta spackel och har lite kvar.
Nu funderar jag om jag kan använda detta spackel på källargolvet före jag lägger en matta som ska vara godkänd för källar golvet?

Golvet just nu är väldigt ojämnt, men tror inte att det kommer kännas av när mattan ligger på, men eftersom jag har spackel kvar så tänkte jag varför inte......

IMG_1504.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6645.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Användningsområde:
För skarv- och bredspackling av puts, betong, lättbetong, skivmaterial och tapetskarvar. Används inomhus i torra utrymmen.

Underlag:
Gipsskivor
Betong
Tegel

står ju inte att du inte ska använda det på golv.
men står ju torra utrymmmen och källaren ser inte jag som torrt utrymme
 
Men det är de flera byggvaruhus har sagt att jag ska använda till väggarna i källaren.
 
Om det är vanligt spackel ska du inte använda det alls i källaren. Du ska ha husfix eller liknande.
 
S
dina väggar ser ju riktigt torra och fina ut. så det kan funka.
golv spackel brukar bli hårdare än väggspackel
 
Alla ställen sa att jag skulle använda mig utav Rep & Fix eller husfix till de största borrhålen å skador, Sen skulle jag gå på å bredspackla alla väggar med Bostiks lätt handsapackel.
 
IMG_0402.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såg ut så här före jag gick på med Rep & fix å Sandspacklet. (Rörmockaren har dragit om vattenrören också.)
 
S
gjort är gjort. och väggarna ser ju torra och fina ut. skall du måla på detta?
kan du tänka dig använda flytspackel på golvet?
 
Det har varit diskussion om det tidigare och vanligt spackel torkar bara och blir hårt, det löses upp och blir mjukt när det blir fuktigt. Fix bränner och blir inte mjukt när det blir fuktigt. Sen om din vägg är torr och fin det fungerar hos dig med vanligt spackel låter jag vara osagt.
 
Jo, jag har tänkt måla direkt på väggen. Står även på Spackelburken att det går att måla direkt på, å då blir det ju riktigt blött, Så lite fukt borde det väll klara?

SBH: har inte tänkt flytspackla golvet, Kommer inte märka av det sen när mattan kommer på.....tror jag. Skulle jag märka av det så får jag ta bort mattan å fixa golvet bättre.
 
Redigerat:
Att måla är inget problem, det är längre perioder som det uppstår problem antar jag. Se till så att du använder färg so
Inte stänger in fukten för då kommer allt trilla ner så småningom om igen.
 
S
jag tänkte mera om du skulle sätta duk och sen måla.
men va fan testa med spacklet. kan ju inte mera än släppa från golvet.
och jo. köp en riktigt bra färg, en som andas.
dom verkar ha slutat med den bästa färg jag vet för betonggolv. så har inget förslag där
 
Känner det samma SBH, Spela roll om det släpper från golvet, Inget jag kommer att störas av allafall :) Å fukten borde inte stoppas upp heller då spacklet borde andas eftersom alla byggvaruhus tipsade om den :)

Tack för hjälpen stake och SBH :)
 
S
men du. lite inte alltid på byggvaru killarna och tjejerna. det är knappt dom har koll vad en synvinkel är ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.