Har spacklat alla väggar i källaren med detta spackel och har lite kvar.
Nu funderar jag om jag kan använda detta spackel på källargolvet före jag lägger en matta som ska vara godkänd för källar golvet?
Golvet just nu är väldigt ojämnt, men tror inte att det kommer kännas av när mattan ligger på, men eftersom jag har spackel kvar så tänkte jag varför inte......
Nu funderar jag om jag kan använda detta spackel på källargolvet före jag lägger en matta som ska vara godkänd för källar golvet?
Golvet just nu är väldigt ojämnt, men tror inte att det kommer kännas av när mattan ligger på, men eftersom jag har spackel kvar så tänkte jag varför inte......
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Användningsområde:
För skarv- och bredspackling av puts, betong, lättbetong, skivmaterial och tapetskarvar. Används inomhus i torra utrymmen.
Underlag:
Gipsskivor
Betong
Tegel
står ju inte att du inte ska använda det på golv.
men står ju torra utrymmmen och källaren ser inte jag som torrt utrymme
För skarv- och bredspackling av puts, betong, lättbetong, skivmaterial och tapetskarvar. Används inomhus i torra utrymmen.
Underlag:
Gipsskivor
Betong
Tegel
står ju inte att du inte ska använda det på golv.
men står ju torra utrymmmen och källaren ser inte jag som torrt utrymme
Men det är de flera byggvaruhus har sagt att jag ska använda till väggarna i källaren.
Alla ställen sa att jag skulle använda mig utav Rep & Fix eller husfix till de största borrhålen å skador, Sen skulle jag gå på å bredspackla alla väggar med Bostiks lätt handsapackel.
Det har varit diskussion om det tidigare och vanligt spackel torkar bara och blir hårt, det löses upp och blir mjukt när det blir fuktigt. Fix bränner och blir inte mjukt när det blir fuktigt. Sen om din vägg är torr och fin det fungerar hos dig med vanligt spackel låter jag vara osagt.
Jo, jag har tänkt måla direkt på väggen. Står även på Spackelburken att det går att måla direkt på, å då blir det ju riktigt blött, Så lite fukt borde det väll klara?
SBH: har inte tänkt flytspackla golvet, Kommer inte märka av det sen när mattan kommer på.....tror jag. Skulle jag märka av det så får jag ta bort mattan å fixa golvet bättre.
SBH: har inte tänkt flytspackla golvet, Kommer inte märka av det sen när mattan kommer på.....tror jag. Skulle jag märka av det så får jag ta bort mattan å fixa golvet bättre.
Redigerat:
Känner det samma SBH, Spela roll om det släpper från golvet, Inget jag kommer att störas av allafall Å fukten borde inte stoppas upp heller då spacklet borde andas eftersom alla byggvaruhus tipsade om den
Tack för hjälpen stake och SBH
Tack för hjälpen stake och SBH