K
Hej!

Jag har en hel uppsjö Bosch Professional batterimaskiner (18v) och har alldeles nyligen köpt en "skaftdammsugare" från Bosch (series 8). Har hund, och måste säga att jag älskar dammsugaren! Effektiv, och skönt att slippa släpa fram det stora aset varje gång jag vill dammsuga upp lite hundhår eller indraget grus.

Nu till min fråga - är det någon som vet om jag, med adapter, kan använda batterier från batterimaskinerna till dammsugaren? Någon som provat?

Reklambild för Bosch batterisystem, dammsugare i hand, betoning på kompatibilitet och effektivitet.
 
K
13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle tro att det är denna du söker:
[länk]
Kikat på just sådana.
Blev dock osäker...
 
K Kardan79 skrev:
Kikat på just sådana.
Blev dock osäker...
Vad blev du osäker över?

Jag har nått liknande för att använda blå Bosch på ryobimaskiner.
 
Hej!

Fungerar bra jag har köpt en sådan adapter.

Man kanske får vara lite försiktig så man inte överbelastar den "gröna maskinen" .
 
K
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad blev du osäker över?

Jag har nått liknande för att använda blå Bosch på ryobimaskiner.
Jag vill inte döda den nya dammsugaren för 5000kr. Det finns vad jag vet inga adapters från Bosch. Rör sig om mer eller mindre skräpiga produkter från Kina, och vi vet ju alla att barn inte har någon känsla för kvalitet...

Är bara allmänt nojig över att adaptersen är kass, eller att det inte ska vara lämpligt att kombinera dammsugaren och de andra batterierna.
 
K Kardan79 skrev:
Jag vill inte döda den nya dammsugaren för 5000kr. Det finns vad jag vet inga adapters från Bosch. Rör sig om mer eller mindre skräpiga produkter från Kina, och vi vet ju alla att barn inte har någon känsla för kvalitet...

Är bara allmänt nojig över att adaptersen är kass, eller att det inte ska vara lämpligt att kombinera dammsugaren och de andra batterierna.
Det som skulle kunna förstöra är om adaptern är felkopplad (låter inte troligt) eller om man använt en funktion i de gröna batterierna som inte finns i de blå, vilket inte heller låter troligt.
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.