Jag har en Bosch POF 1400 ACE handöverfräs som jag är mycket nöjd med - förutom det värdelösa parallellanslaget. Det är sladdrigt och framför allt helt hopplöst att finjustera. Höjden kan man finjustera med en ratt ovanpå fräsen och jag skulle vilja ha något liknande till parallellanslaget.

Någon som vet om man kan byta parallellanslaget till något bättre eller har någon annan ide? IMG_3434.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har för mig att det finns ett parallellanslag med finjustering som tillbehör. Lyckades köpa den fräsen begagnad, men den var i så dåligt skick så att jag faktiskt lyckades lämna tillbaka den. Har en metabo nu. Paralellanslaget är bra, men det är ju alltid en svag punkt antar jag. Därför många monterar fräsen i bord gissar jag också.

Ett tips kan vara att byta plastkabeln till en i gummi.

Jag tror att anhållet till de blå fräsarna passar om man byter ut stängerna till 8 mm istället för 10 mm, samt flyttar in dem till de inre hålen som jag tror har defacto standarden med cc 84 mm mellan stängerna. Se bifogad bild och länk från Axminster.
Du kan t.ex ta stängerna från din POF1400.
ImageUploadedByByggahus.se1363073369.068806.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kolla på Bosch hemsida så finns det även mer info om anhåll.

http://www.axminster.co.uk/bosch-fence-for-gmf1400ce-gmf1600ce-and-gof1300-router-prod828710/

Tackar för tipsen! Ska kolla upp det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.