Bockstensmannen skrev:
Inte min heller, den går runt slingan en jäkla omväg :(
Skall testa flytta laddstationen till annan mer perfier plats då det inte är någon vits med att ha den i centrum då klipparen ändå går längs slingan tillbaka :mad:
Dessutom har min nu börjat vibprera otroligt mycket, låter numera som en bensindriven trimmer i ljudnivå. Kollat på den och det är chassit som skakar och ett ljudligt resonansljud uppstår.
Det är just detta jag är rädd för.. fler och fler raporterar oljud.. på nya maskiner.. hur kul är det att behöva skicka iväg maskinen flera ggr per säsong och vad händer när garantin är utgången? Bosch måste snart lösa sina kvalitetsproblem annars vet jag inte hur detta skall sluta
 
  • Gilla
INDEGO och 2 till
  • Laddar…
Hufza skrev:
..Men den første gangen det skjedde så regnet det veldig mye.
Precis så började det för mig med.
 
Eriksgatan
Även mindre regnskurar kan orsaka problem på Indego. Detta är den andra av de 4 jag har testat som tar in vatten i displayen redan vid lite fukt i gräset efter en regnskur. IPX1-klassad...jo man tackar... frusty.gif
[video=youtube_share;hnEciIqMw00]http://youtu.be/hnEciIqMw00[/video]
 
Det där är verkligen inte ok. Fast det är kanske tänkt att man måste byta klippare en gång per säsong?
 
Min har inte tagit in vatten ännu. Sitter era LCD-displayer lite snett? Min gör tyvärr det.
 
Förutom att klipparen rymt en gång och börjat loopa i en slinga en gång så har jag varit ganska nöjd med den efter service. Men idag så stod den och snurrade på en liten fläck när jag kom hem. Maxvarv på klipparen och så kröp den en liten bit, stannade, maxvarv och krypa. Sa åt den att gå till basen men det gick inget vidare så jag lyfte den och fick höra larmet. Ynkligt, men fungerande. Dessutom så kände jag att det ena hjulet gick att snurra på så nu blir det service igen.
Trist att skicka in den en vecka efter att man fått tillbaka den...
 
Ska bli intressant att se vad jag får tillbaka för nått.. Jag skickade iväg rubbet. (sophögen med dess laddstation samt kabel och alla peggar) Skulle inte förvåna mig om samma kräk kommer tillbaka med lite utbytt plast och i bästa fall ny programvara.. När man har flera fel och något direkt hårdvarurelaterat borde man få en komplett ny låda. Speciellt på en månad gammal maskin som dessutom är fjolårets:(
 
Till er med högt ljud ,skrammel, vibrationer. Tror jag hittat en tillfällig lösning. ta bort höjd vredet och sätt in en skruv där jag sätter mejseln på filmen .dock går det inte ändra höjden utan att man måste ta bort skruven. själv tog jag en trallskruv och satte dit. Min indego har gått tyst och fint tills för några dagar sedan när det började skramla när den varvar upp. den går fortfarande tyst när den inte går tungt, antar att det är något i upphängningen som ger sej men jag ska inte skicka in den förrän säsongen har lugnat sej lite.
http://www.youtube.com/watch?v=fPQgOYf4Vro
 
  • Gilla
Fifth Avenue och 5 till
  • Laddar…
Eriksgatan: hur många ex hade du tänkt dig innan det är dags att ge upp Indegon, hur kommer det sig att du orkar med alla inskick ?

Ang sned display så har jag upptäckt det på min också. Frågan har varit uppe innan, men är det någon som hävt sitt köp och hur har det gått ?
 
M
mortimer skrev:
Satt fast hela motorenheten, hur menar du ?
DSC_0086.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag satte köipphöjd på 9 och lindade sedan lämpligt många varv gummilist runt motorenheten, för att sedan vrida klipphöjden tills det tog stopp.
Nu sitter den utan glapp på höjd 6.
Jag han tyvärr inte provköra den ikväll utan får testa imorgon.
 
  • Gilla
eleson och 2 till
  • Laddar…
Då var det dags för en ny liten video. Idag fick min klippare för sig att kantklippa :). När den kantklipper går min maskin motsols runt slingan. Dock fick min problem när den klippt en bit och stannade med felmeddelanden. Fick till slut ta ut den röda nyckeln och bära tillbaka den till laddstationen igen för att få liv i den. Väl där startade den själv upp och började om kantklippningen. Denna gång gick den förbi stället där den stannar i filmen utan problem.

Lite småjobbigt att den ska stoppa med felmeddelande så fort den ska kantklippa.

[video=youtube_share;bf2VNTQ1_XM]http://youtu.be/bf2VNTQ1_XM[/video]
 
  • Gilla
plaggis och 1 till
  • Laddar…
Martinbj skrev:
Lite småjobbigt att den ska stoppa med felmeddelande så fort den ska kantklippa.
Det är lite småjobbigt att de stannar lite när de vill utan uppenbar orsak, inte vad man räknat med när man köpt en gräsklipparrobot för 12k som ska ta hand om gräsmattan så att man får tid till annat. Det är ett jäkla jagande efter den där boschen. Fast å andra sidan märker man ju om den stannat: är det tyst i trädgården mer än 5min och laddstationen är tom, ja då har den problem.
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
Eriksgatan: hur många ex hade du tänkt dig innan det är dags att ge upp Indegon?
Tja, att få en fungerande Indego verkar ju nästan ha blivit meningen med livet så jag får väl svara 42... :p
 
  • Gilla
Hufza och 2 till
  • Laddar…
Någon som har vågat titta hur drivningen är uppbyggd? Plast eller metalldrev?
 
Första intryck efter att jag installerade den igår och körde några timmar är försiktigt optimistisk.

Silvermodellen, 2013, 75db, 5.8, 4679, ca 1000kvm gräsmatta.

La ut ca 200m kanttråd med en ö, 90gradersvinklarna klipptes av till två 135graders. Ställde basstationen i lätt lutning och startade kartering som den körde runt utan problem tills den kommit hela vägen runt och krockade med basstationen som jag glömt att spika fast, så kanttråden rycktes ur. Krävdes omstart av både klippare och bas innan den ville hitta tråden igen.

Klippningen började bra och ganska tyst, den klipper en sektion här och en sektion där utan någon uppenbar logik och tänker länge ibland ('kalibrerar' på displayen) men efter en timme ökade klippljudet till det som beskrivits tidigare i tråden, ska testa tipset med gummislang runt upphängningen.

När den krockar med träd och annat så står den första gången och väntar kanske 30 sekunder innan den fortsätter, men vid nästa krock på samma objekt fortsätter den snabbare.

När den skulle gå tillbaka till basen tog den rätt riktning mot kanttråden 5m innan basen och hittade lätt hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.