Hej allihopa,

Diskmaskinen har slutat fungera. När maskinen är tom (tar ut korgarna) fungerar maskinen. När jag sätter i korgarna med disk, så vägrar den tillföra vatten till diskmaskinen. Har öppnat på vänster sida av diskmaskinen och ser att vattnet som ska in i maskinen ligger där, men maskinen stoppar det från att skickas ut (förutom när korgarna tas ut).

Någon som har en gissning på vad som kan vara fel?

A
Vad har den för e- nummer

E-nummer: SGU46A52SK/47

Felsökning än så länge:

Tar ut övre korg med disk. Reset maskin. Starta maskin med bara undre korg. Väntar 5 min. Öppnar lucka och sätter tillbaka övre korg. Programmet går vidare och fungerar bra med vatten nu.

När övre korg är insatt innan programmet startas vägrar maskin fylla på sin vattentank samt flytta vattnet från tanken till maskinens armar.

Ska maila bosch också, upplever detta som mycket mysteriet. Tar tacksamt emot alls idéer ni har :)

Korgarna har inget med vattenintaget att göra
Maskinen fyller ju på vattnet underifrån. Du har en anordning som kallas givarhus, den kan gegga igen och då kommer inte vattnet in. Kolla den först.
Förut kunde man lätt komma åt sprängskisser på Bosch hemsida men nu måste man registrera sin maskin först.
Bosch kommer förmodligen inte ge dig någon teknisk support i detta fall, men maila kostar inget.
Ta ett foto på vänster sida och lägg upp här så kan vi se lite bättre

Har också haft problem med vattentillförsel på min Bosch diskmaskin. Vet inte riktigt om det går att relatera felen till varandra, men här kommer det ändå;
I vårt fall blinkade symbolen för att den inte fick nå vatten, det var alltså omöjligt att starta. Felet var en packning som gjorde att det hamnade vatten på fel ställe vilket fick maskinen att tro att det var läckage. Upplevde samma fel två ggr, och senast så hade tydligen bosch tagit fram en ny sorts packning.

Här är en bild på vänster sida.

• Interiör av en vit diskmaskin med öppen front och synliga korgar och spolarmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är givarhuset som du behöver göra rent, även slangen som du ser längst till höger

• Givarhuset med olika rör och slangen till höger i ett tekniskt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
torbeno torbeno skrev:
Här är givarhuset som du behöver göra rent, även slangen som du ser längst till höger
Tack för svar :)

Det ska jag testa! Har sett lite videos på Youtube som typ visar hur jag får loss den.

S Simonkenteriksson skrev:
E-nummer: SGU46A52SK/47

Felsökning än så länge:

Tar ut övre korg med disk. Reset maskin. Starta maskin med bara undre korg. Väntar 5 min. Öppnar lucka och sätter tillbaka övre korg. Programmet går vidare och fungerar bra med vatten nu.

När övre korg är insatt innan programmet startas vägrar maskin fylla på sin vattentank samt flytta vattnet från tanken till maskinens armar.

Ska maila bosch också, upplever detta som mycket mysteriet. Tar tacksamt emot alls idéer ni har :)

Felkod E24
och inget vatten in. Jag följde rådet med Reset och Start. Maskinen gick i tömningsfas och sen försökte den fylla, men inget kom och snart stannade det hela av för att efter en stund fylla med vatten. Rena trolleriet. Maskinen är knappt 5 år gammal-

Borikard
Kör från början
Vänta en minut efter du tyckt på startknappen
Öppna luckan
Stäng luckan
Vänta och se om den kommer igång

• Gilla
ne333333
  • Laddar…
A
standardfel
byt värmepumpmotorn

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.