Jag går i tankarna att investera i en skaplig borrhammare (2kilos) som ska ha rotationsstopp och höger/vänster rotation.

Gärna möjlighet att sätta i en snabbchuck som tex vissa Bosch har (och även andra kanske?)

Någon som kan tipsa lite mer om vad man ska satsa på?
Gärna länkar och prisuppgift, den ska ju klara mindre bilningsjobb men det gör väl de flesta?!

Slagenergin är mycket viktig, bör nog inte understiga 3 joule om det ska vara något drag i maskinen.

Hilti är de enda som duger..Vissa Bosch maskiner är ok... Men Hilti TE6-C är top of the line... runt 5000 spänn exkl moms....som hittat..

köpte en sån för 299 på rusta då jag hade 2 skitjobb att göra
(bilat sönder 2st stolpfundament) + att jag senare ska bila upp lite större hål för en ventkanal i ett rum och borra igenom en annan yttervägg...

kommer göra dem vid olika tillfällen, så att hyra var inte en option och att köpa en större skulle jag fått pisk för... ;D

Är nöjd med min DeWalt D25104K. Har utbyteschuck så man kan använda den till vanliga borr (var ett krav från min sida). Har dock begränsad erfarenhet av hur den är att bila med. Har bara bilat ner kakel (från lättbetong).

350026_D25104_1.jpg

Jula tar 2695 kr för den.

Svärfar har en sådan här: :surprised: :surprised:

6676.jpg
Han är väldigt stolt och nöjd med den. :) ;) :D ;D

Precis en sådan har jag också, Makita 2450, och den är kalas både att borra stort med och bila lätt med... 2.7J stark är den.

// Edit...
Fel. Bilden föreställer en Makita 2440 och den har inget stop så den kan inte bilas med. Den 2450 jag har kan bilas med då det finns ett stop... Fast dom är annars identiska till utseende och prestanda

Jag Köpte en Bosch GBH 2-26DFR från Duab för 2400:-

gbh_2_26_dfr.jpg
Tekniska data
Spänning: 230
Nom. effektförbrukning: 800 W
Märkvarvtal: 28 Nm
Slageffekt: 0 - 3 J
Slagfrekvens vid märkvarvtal: 0 - 4000 slag/min
Vikt: 2,9 kg
Längd: 407 mm
Bredd: 83 mm
Höjd: 210 mm
Märkvarvtal: 0 - 900 varv/min

Tack för alla svar, jcarlen jag ringde precis till K-Rauta och frågade om pris på samma maskin, 3195:- ???
Men hittade också på duab's hemsida. Och där kostade den 2395:-. Vilken skillnad :surprised:.

Hade tidigare sneglat på 2-24 DFR, men enligt bosch hemsida så är ju 2-26 DFR en nyhet så det är klart intressant. Inget som sett lägre priser ::) ?

Nu har jag haft den i en vecka.
Jag bytte upp mig från en skil som packade ihop.
Och jag måste säga att jag älskar den helt enkelt.
Mera Blått till Folket...

Hilti.

Hilti, Hilti, Hilti.

Det är inte en maskin, det är en livsstil.

Har en likadan som konsulten har mycket trevligt inköptes när jag byggde köket och skulle borra i betong (min gammla AEG lossnade chucken på) det var som att borra i smr var inga som helst problem att borra in 10-15 cm , maskinen rekomederas varmt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.